عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با رد شایعات پیرامون تشکیل کارگروه نظارت بر توافق ژنو گفت: قرار نیست چنین کارگروهی تشکیل شود.

عوض حیدرپور نماینده شهرضا در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در تشریح جزئیات جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی با رد اخبار منتشر شده در بعضی از رسانه‌ها مبنی بر تشکیل کارگروه نظارت بر توافق ژنو اظهار کرد: چنین کارگروهی قرار نیست در کمیسیون امنیت ملی تشکیل شود.  
 
وی ادامه داد: این تنها یک طرح بود که به هیئت‌رئیسه مجلس ابلاغ شد اما هیچ تصمیم جدی درباره آن تاکنون گرفته نشده است.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به گزارش امروز دکتر عراقچی معاون وزیر امور خارجه در جمع نمایندگان بیان کرد: معاون وزیر امور خارجه امروز با ارائه گزارشی کلی از مفاد عهدنامه ژنو و نحوه عمل به تعهدات به جمع نمایندگان مجلس آمده بود.  
 
عراقچی با موفق خواندن گام نخست عمل به عهدنامه ژنو اظهار داشت: آمریکایی‌ها و طرف غربی همانند ایران از بعدازظهر دیروز به تعهدات خویش به طور کامل عمل کردند.

مذاکره کننده ارشد هسته ای ادامه داد: عهدنامه ژنو به شکلی است که ایران می‌تواند هر زمان که احساس کند طرف غربی به تعهدات خویش پای‌بند نیست غنی‌سازی خویش را از سر بگیرد.  
 
حیدرپور در پاسخ به این سوال که آیا معاون وزیر خارجه به اظهارات برخی از نمایندگان در صحن علنی امروز اشاره کرده است یا خیر گفت: خیر، عراقچی چون مسئولیت مذاکره را به عهده دارد به این مذاکرات اشاره نکرده است و تنها به ارائه گزارش بسنده کرده است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، امنیت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار