گوش‌ها به ما کمک می‌کنند که صداهای اطراف را به خوبی بشنویم اما گاهی گوش‌ها نیز عامل ایجاد صدا می‌شوند و وزوز می‌کنند که نباید از آن غافل شویم.

کاوه کیوانی متخصص گوش، گلو و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه "وزوز گوش "علت‌های مختلف کم اهمیت و با اهمیت دارد، اظهار داشت: ترشح اضافی و جمع شدن ترشحات در ابتدای گوش خارجی، پارگی‌های پرده گوش در گوش میانی و کار در محیط‌ های پرسر و صدا می‌تواند موجب ابتلا به این عارضه شود.

وی افزود: مصرف یکسری از داروها از دسته جنتامایسین می‌تواند بر عصب گوش تأثیر بگذارد و موجب این عارضه شود. همچنین بیماری‌های عصبی و مغزی هم می‌تواند علت این بیماری باشد.

این متخصص گوش، گلو و بینی ادامه داد: درمان "وزوز گوش" نیاز به بررسی دقیق دارد و در بسیاری از موارد با رفع علت آن درمان می‌شود؛ اما واقعیت این است که در بسیاری از موارد می‌دانیم عامل در گوش داخلی است، اما نمی‌دانیم چیست و گاهی اوقات هم می‌دانیم عامل چیست اما به دلیل اینکه اثر آن، به سرعت قابل از بین رفتن نیست نمی‌توانیم درمان مورد نظر بیماران که با یک قرص و جراحی باید صورت گیرد را داشته باشیم.

کیوانی با اشاره به اینکه بهترین راه درمان برای این عارضه اهمیت ندادن به آن برای عادی شدن است، تصریح کرد: بیشترین مراجعات مردم برای "وزوز گوش" است از آن دسته است که تشخیص آنها سخت است. لذا باید درمان با دقت صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزوز ، گوش ، داخلی ، عارضه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار