مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام نور کشور گفت: یک میلیون دانشجو در این دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل است.

محمد هادی امین ناجی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج در یاسوج افزود: از این تعداد 930 هزار نفر در مقطع کارشناسی، 50 هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و دوهزار نفر نیز در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی و توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته، اظهار کرد: این اقدام به منظور فراهم شدن زمینه برای ادامه تحصیل اقشار متوسط جامعه و کاهش هزینه های دوران تحصیل انجام می شود.

امین ناجی عنوان کرد: دانشگاه پیام نور دانشگاهی کتاب محور بوده که استاد نقش راهنما و برطرف کننده اشکلات دانشجویان را در آن برعهده دارد و دانشجویان برای بدست آوردن علم و دانش تلاش بیشتری از خود نشان می دهند.

وی ارتقای کیفیت آموزشی، افزایش فعالیت های پژوهشی، ارتقای دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه مجازی کشور و ارتقای هرم اعضای هیات علمی را از اولویت های این دانشگاه اعلام کرد.

امین ناجی ابراز داشت: باتوجه به کمبود اعتبار و مشکلات متعدد دانشگاه پیام نور تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد اما از امکانات موجود برای رسیدن ارتقای کیفیت آموزش و افزایش سطح پوشش مراکز تحصیلی تلاش خواهد کرد.

مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام نور کشور گفت: سیاست این دانشگاه در دولت تدبیر و امید ارتقای کیفیت نظام آموزشی با اتکای به نیروهای بومی و داخلی دانشگاه پیام نور در هر منطقه است.

وی با اشاره به اینکه 18 هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند، افزود: این تعداد معادل 40 درصد دانشجویان این استان است.

امین ناجی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که تاکنون رشته های تحصیلی در مقطع تحصیلات تکمیلی در آن راه اندازی نشده که باید با تامین زیرساخت های لازم زمینه را برای تحصیل علاقمندان و متقاضیان این مقاطع تحصیلی در دانشگاه پیام نور این استان فراهم کرد./ز
برچسب ها: تحصیل ، دانشجو ، پیام نور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.