مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی خبر داد

کاهش 27 درصدی نزولات جوی در ارومیه

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی از کاهش 27 درصدی نزولات جوی در طول سال زراعی جاری در ارومیه خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،علی مطلبی‌فرد اظهار داشت: با وجود رشد قابل توجه بارش‌ها و نزولات آسمانی در طی ماه‌های اخیر، متوسط بارندگی‌ها در طول سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از کاهش 15 درصدی برخوردار است.

وی متوسط کل بارندگی‌ها از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در استان را 133.5 میلی‌متر اعلام و تصریح کرد: بررسی آمارهای موجود حاکی از کاهش نزولات جوی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال زراعی جاری در استان بوده است.

مطلبی‌فرد تصریح کرد: با وجود اینکه بارش نزولات آسمانی در طول سال زراعی جاری در استان نسبت به وضعیت نرمال آن تغییر چندانی نداشته است، این میزان در مقایسه با میزان بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته با کاهش 15 درصدی مواجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه این کاهش بارندگی در مرکز استان چشمگیر بوده است، از کاهش 27 درصدی نزولات آسمانی از ابتدای سال زراعی جاری در ارومیه خبر داد و تصریح کرد: البته این میزان نسبت به حالت نرمال تغییر چندانی نداشته است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی همچنان سردشت را با 140 میلی‌متر بارندگی، رکورددار بیش‌ترین بارش‌ها در طول سال زراعی جاری در استان اعلام کرد و افزود: در این میان شهرستان خوی با 55 میلی‌متر بارندگی، کمترین سهم دریافت نزولات آسمانی را در طول پنج ماه گذشته داشته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های به عمل آمده، هوای استان برای روز چهارشنبه، دوم بهمن ماه، کمی ابری همراه با مه صبحگاهی بوده که احتمال افزایش ابر و بارش پراکنده باران از روز پنج‌شنبه در غالب مناطق شمالی استان نیز دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.