به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، تحریمهای یک جانبه غرب علیه ایران منجر به کاهش فروش رنو در این کشور شد، به طوری که سال گذشته میلادی میزان فروش بالغ بر 64 هزار و 500 دستگاه کاهش یافت و منجر به افت 7.4 درصدی میزان فروش این شرکت در منطقه آسیا و اقیانوسیه شد.
مدیر بخش فروش رنو اعلام کرد: این شرکت در حال بررسی و ارزیابی شرایطی است تا میزان فروش خود را در سطح بینالملل افزایش دهد و به سود بیشتری دست یابد.
"جرومی استول" همچنین با اشاره به توافق صورت گرفته میان ایران و گروه 1+5 افزود: کاهش موقت تحریمها هنوز به شرکت اجازه نداده که تولید یا فروش محصولات خود به ایران را از سر بگیرد، اما منتظر هستیم تا زمانی که تحریم تراکنشهای مالی با ایران برداشته شد، عرضه قطعات خود به این کشور را از سر بگیریم.
این شرکت اعلام کرده که امسال با توجه به تولید خودروهای ارزان قیمت که به مقابله با رکود موجود در بازار اروپا کمک میکند، رشد بیشتری در فروش محصولاتش صورت گیرد.
فروش خودروهای این شرکت در سال 2013 به 2.63 میلیون دستگاه افزایش یافته که اندکی کمتر از متوسط رشد 3.9 درصدی بازار جهانی خودرو بوده است.
گروه خودروسازی رنو توانسته است با عرضه مدلهای جدید خود سود قابل توجهی از بازارهای نوظهور به دست بیاورد.
انتهای پیام/