یک هیات عالی رتبه سازمان ملل متحد روز سه شنبه از مهمانشهر شهید ناصری (اردوگاه افاغنه) در این شهرستان بازدید کردند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری مرکزی گفت: این استان یکی از استان های مهم و صنعتی کشور محسوب می شود که پذیرای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت در 12 شهرستان و 34 نقطه شهری است.
آل یاسین افزود: این استان هم اکنون پذیرای دهها هزار اتباع بیگانه (افاغنه) است که شش هزار و 200 نفر آنان دانش آموز و 300 نفر دانشجو هستند.
وی با بیان این که استان مرکزی از قطب های مهم علمی کشور که مجهز به مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی و دولتی است، گفت : این استان همچنین از استان های نخبه پرور بوده که یک چهارم نخبه های کشورمربوط به آن است به طوری که بیشتر بزرگان علم، سیاست، فرهنگ و صنعت از این استان برخاستند.
وی افزود : مهمانشهر شهید ناصری ساوه در سال 67 در زمینی به مساحت 500 هکتار احداث شد که پنج هزار نفر افاغنه در قالب 755 خانوار در آن سکونت دارند.
آل یاسین گفت : تاکنون برای حمایت از اتباع بیگانه در این مهمانشهر با همکاری سازمان ملل، اداره کل اتباع استان مرکزی و فرمانداری ساوه اقدامات خوبی انجام شده است.
وی دسترسی به راه آسفالته، اجرای پروژه های آبرسانی، برق رسانی به صورت مجزا، بازسازی مرکز بهداشتی درمانی، اجرای پروژه های منابع طبیعی و فضای سبز و برگزاری دوره های آموزشی را برخی از این اقدامات عنوان کرد.
به گفته وی، برگزاری آموزش های فنی و حرفه ای برای این افراد با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی اجرا شده است.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری مرکزی افزود: 220 نفر از این افراد نیز زیر پوشش بیمه تکمیلی اتباع بیگانه قرار دارند./ش
/
برچسب ها: بازدید ، ساوه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.