قریب به 5هزار نفر در زمینه پرورش طیور در زنجان مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛فرآورده های پروتئینی جزء مهمترین بخشهای سبد غذایی مردم  است به طوری که طبق نظر متخصصین هر فرد بالغ جهت حفظ سلامتی و در تغذیه استاندارد  باید روزانه 3 الی 4 واحد گوشتی یا تخم مرغ مصرف کند.

همچنین در حال حاضر سرانه مصرف تخم مرغ در کشور 180 عدد است که در میانگین جهانی این میزان 300 عدد می باشد و جهت جبران این میزان ، نیاز به توسعه واحدهای تولید  این محصول احساس می شود لذا با توجه به نیاز به حجم عظیمی از مصرف این مواد به تعداد زیادی واحد صنعتی جهت تولید مواد پروتئینی نیاز است.

مدیریت امور طیور، سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: استان زنجان دو درصد از کل تولیدات دامی کشور را تولید می کند. که این سهم در زمینه گوشت مرغ یه میزان 1.5 درصد تولید کشور است.

وی افزود: در زمینه تولید عسل 2.17 درصد، جوجه یکروزه 1.4 درصد و و تخم مرغ 0.88 درصد از این محصولات در زنجان تولید می شوند.

صادقی ادامه داد : در حال حاضرسالیانه بالغ بر 29 هزار و 180 تن گوشت مرغ در استان تولید می شود.

این مسئول تصریح کرد :سالیانه بیش از 8هزار تن تخم مرغ  در زنجان تولید می گردد.

صادقی در خصوص پیشرفت واحدهای پرورشی در این زمینه ها پس از انقلاب اسلامی اظهار کرد : در حال حال حاضر 2هزار و 440 واحد صنعتی و نیمه صنعتی پرورش انواع طیور در زنجان فعال است که این میزان در پیش از انقلاب به تعداد انگشتان دست نیز نمی رسید.

وی خاطر نشان کرد : میزان سرمایه گذاری که در این زمینه صورت گرفته بالغ بر 2هزار و 600 میلیارد ریال بوده است که با این میزان سرمایه گذاری در حال حاضر  برای 4هزار و 921 نفر اشتغال زایی شده است./ش

 

برچسب ها: فعالیت ، پرورش ، طیور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.