افراد مسلح در حالی احمد شرف الدین یکی از نمایندگان جنبش انصار الله را در گفتگوهای ملی ترور کردند که این جنبش وزیر کشور را به دست داشتن در ترورها و ناامنی متهم می کند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ؛ این ترور در حالی اتفاق می افتد که عبدربه منصور هادی از قصد خود برای اتخاذ تصمیمات مهم در سطح امنیتی خبر داده است .

عبدالرحمن العابد خبرنگار شبکه العالم با تهیه گزارشی در این باره گفت :توافقی شکننده میان حوثیها از یک سو و سلفیها و حامیان آنها نظیر حزب اصلاح و قبایل حاشد و برخی از فرماندهان نظامی از سوی دیگر برقرار شده است . این در حالی است که در جبهه های «دنان » و « خیوان» در منطقه حاشد در استان «عمران » بیش از پیش شاهد نقض توافق و درگیریها میان قبایل وابسته به شیوخ قبایل «بیت الاحمر» از سویی و فرزندان قبایل «حاشد« وابسته به حوثیها بوده ایم که این مساله به خودی خود پیچیدگیها و دشواریهای جدیدی به اوضاع بحرانی یمن اضافه کرده است .

«فارس السقاف » مشاور رئیس جمهور یمن گفت : گفتگوهای ملی موثر خواهد بود و تردیدی نیست که باید به این وضعیت پایان داد . نزاعها و مناقشه های اخیر باید پایان یابند چرا که بعد از کنفرانس و گفتگوها و تصویب سند نهایی نباید وضع همانگونه که بوده است ، باقی بماند .

اوضاع بحرانی فقط به درگیریهای مسلحانه در حاشد و دیگر مناطق یمن محدود نمی شود بلکه به نظر می رسد با توجه به تکرار حوادث ترور در میان رهبران الحوثی ، اوضاع بحرانی تر شود بگونه ای که این بار دکتر احمد شرف الدین عضو کنفرانس گفتگوها از فهرست حوثیها ترور شد که نقش موثری در گفتگوها داشت و به عنوان معمار تفکر مرحله تاسیسی به شمار می آمد در حالیکه این طرز تفکر توانست به عنوان راه خروجی از بن بست برای شکل گیری کنفرانس و گفتگوهای ملی به حساب آید ضمن آنکه باید توجه داشت طرحهای زیادی در این خصوص با شکست مواجه شده بود .

خبر نگار در ادامه این گزارش تاکید کرد بر اساس دیدگاه صاحبنظران امور یمن ، ترور جدید پیامدهای بسیار زیادی به همراه خواهد داشت . عبدالکریم الخیوانی رهبر جنبش انصار الله در این باره گفت :دولت شکست خورده ، فاسد و ناتوان نه تنها مسئولیت را به عهده نمی گیرد بلکه متاسفانه وزیر کشور این دولت خود مسئول ترورها و ناامنی ها است .

ما امروز با احترام به حق حیات و زندگی امن برای همگان ، امروز به عنوان انصار الله خروج خود را از گفتگوهای ملی اعلام می کنیم تا به امنیت و حق حیات احترام گذاشته شود .

ترور دکتر شرف الدین عضو کنگره ملی گفتگو در همان روزی صورت گرفت که نشست پایانی این کنفرانس با حضور عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن برگزار شد . این ترور با توجه به جایگاه دکتر شرف الدین بسیار از شرکت کنندگان را اندوهگین و ماتم زده کرد و به کنار کشیدن ائتلاف حوثیها از جلسه منجر شد . همین امر باعث شد منصور عبدربه هادی از تشکیل جلسه امنیتی صدور دستورات قوی خبر دهد .

خبرنگار العالم در بخش پایانی گزارش خود خاطر نشان کرد بحران پس از بحران و جنگ بعد از جنگ ، از منطقه حاشد گرفته تا ضالع ، همگی حوادث و پیچهای خطرناکی است که گریبانگیر یمنیها شده است ضمن آنکه ترور دکتر شرف الدین به عنوان یکی از ستونهای اصلی جنبش انصار الله یک پیام قوی برای این کنفرانس است .


انتهاي پيام /
برچسب ها: موفق ، یمن ، گفتگو ، هاله ، ملی ، ابهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار