معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف، با بیان اینکه 3299 دقیقه برنامه به صورت ملی با موضوع وقف در صدا و سیما پخش شد، گفت: در طول هفته وقف، 1398 دقیقه در سیما، 1901 دقیقه در رادیو پخش برنامه داشتیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، افزود: طرح قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی همزمان با هفته وقف و مقارن با شهادت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) در 6 استان کشور برگزار شد که طی آن بیش از 160 هزار زائر پیاده به حرم منور امام رضا (ع) مشرف شدند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و فعالیت رسانه‌ای سازمان اوقاف طی سال‌های اخیر شد قابل توجهی داشته است، ادامه داد: این نوع فعالیت موجب تغییر نگاه مردم و جلب رضایت و اعتماد آنان نسبت به سنت حسنه وقف و سازمان اوقاف و امور خیریه شده است.

شرفخانی، با بیان اینکه 68 همایش وقف و رسانه با حضور مسئولان رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، سایت‌ها و ... امسال در استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار شد، اضافه کرد: همایش یاوران وقف با حضور اصحاب وقف، واقفان و متولیان در 211 استان، شهرستان و منطقه با هدف تجلیل از واقفان و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف برای ثبت وقف‌های جدید برگزار شد که در این راستا از 4709 واقف و متولی قدردانی و تجلیل شد.

وی بیان کرد: امسال طی هفته وقف با هدفا مشاوره و تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف، 614 ایستگاه هم واقف باشیم در میادین اصلی شهر، امام‌زادگان و بقاع متبرکه و مصلی‌های نماز جمعه برپا شد که در مجموع 1 میلیون و 772 هزار نفر از این ایستگاه‌ها بازدید کردند.

وی با بیان اینکه 2220 مبلغ و روحانی اسانی و یا اعزامی از حوزه ع لمیه قم درطی این هفته در استان‌ها حضور یافتند، خاطرنشان کرد: 327 جلسه شورای اداری استان‌ها و شهرستان‌ها در طول این هفته با موضوع وقف برگزار شد و 351 مدیرکل استان و روسای شهرستان در پیش از خطبه‌های نماز جمعه به سخنرانی پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مهربانی ، امام ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار