مردم بحرین با برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز در مناطق مختلف این کشور حقوق پایمال شده خود و اصلاحات در این کشور را از نظام آل خلیفه مطالبه کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اللؤلؤ ؛‌ شهروندان بحرینی با ادامه تظاهرات اعتراض آمیز خود به نظام بحرین بر پایبندی به راه شهدای بحرین تاکید کردند. شرکت کنندگان در تظاهرات خواستار حقوق طبیعی ملت بحرین از جمله آزادی زندانیان سیاسی شدند .

این در حالی است که نیروهای امنیتی بحرین  تظاهرکنندگان در منطقه «جزیره الستره» را محاصره کردند و از ورود و خروج شهروندان بحرینی به این منطقه ممانعت به عمل آوردند.

أنیسه سلیمان خبرنگار شبکه تلویزیونی «اللؤلؤه» در گزارش ارسالی خود گفت: اهالی منطقه «سماهیش» با برگزاری تظاهراتی شعارهایی همچون «احکام صادره شما هیچ نفعی به حال شما نخواهد داشت» سر دادند . تظاهرات در این منطقه بسیار گسترده بود به طوری که مردم بسیاری در خیابانهای منطقه جمع شده بودند. تظاهرکنندگان خواستار آزادی زندانیان سیاسی  شدند که به علت فقدان آزادی بیان، بازداشت شده اند . شرکت کنندگان همچنین خواستار احترام به حقوق و خواسته های مردم بحرین شدند.

در این منطقه همچنین راهپیمایی در حمایت از زندانیان سیاسی برگزار شد که طی آن شرکت کنندگان با حمل پرچمهای کشور بحرین بر پایداری و ادامه راه بازداشت شدگان تا محقق شدن خواسته های قانونی ملت بحرین تاکید کردند. 

از سوی دیگر تظاهر کنندگان منطقه «بوقوه» نیز این شعار را سر می دادند: «ای شهید با جان و خون خود فدای تو خواهیم شد» . خیابانهای این منطقه نیز با حضور گسترده اهالی، مملو از جمعیت شده بود. شرکت کنندگان علاوه بر حمل پرچم بحرین ، عکسهای شهدا و شخصیتهای فرمانده انقلاب بحرین و بازداشت شدگان سیاسی را نیز با خود حمل کرده بودند.

همچنین منطقه «الدیر» نیز شاهد تظاهرات گسترده مردمی بود که مردان و زنان زیادی در این تظاهرات شرکت کرده بودند. آنها با سازش با آل خلیفه مخالفت کرده و خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند . شعار « مسجدهای ما مایه عزت ماست» از جمله شعارهای است که مردم این منطقه سر می دادند . زیرا نیروهای امنیتی و نظام آل خلیفه رفتار خشنوت باری با مسجدها داشته اند و بسیاری از مساجد را ویران کرده اند آخرین این مسجدهای ویران شده مسجد صحابی پیامبر به نام »«صعصعه بن صوحان» بوده است.

اهالی منطقه «شهرک المصلی» نیز برای اعلام وفاداری خود با «شهید محمد الخنیزی» و شهدای بحرینی که برای سربلندی این کشور شهید شدند تظاهراتی برگزار کردند. تظاهرکنندگان شمعهایی به عنوان یادبود این شهدا در دست داشتند آنها با حمل عکس شهید محمد الخنیزی تاکید کردند راه وی را تا محقق شدن اهدافش ادامه خواهند داد.

انیسه سلیمان در پایان گزارش خود گفت: محاصره های امنیتی که منطقه «جزیره الستره» شاهد آن است نتوانسته است عزم و اراده تظاهرکنندگان معترض را با چالش روبرو کند. به طوری که شبکه رسانه ای «ستره» اعلام کرده است نیروهای امنیتی ورودی های اصلی و فرعی این منطقه را محاصره کرده اند و مانع از ورود و خروج اهالی منطقه شده اند اما تظاهرات همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار