خبرگزاری فرانسه از واشنگتن گزارش داد: آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد غیبت ایران در کنفرانس صلح سوریه هرگز بر توافق هسته‌ای بین تهران و قدرت‌های بزرگ تاثیری نخواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، پس از دعوت ایران از سوی بان‌کی‌مون وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به این که تهران به مفاد بیانیه ژنو یک مبنی بر لزوم تشکیل دولت انتقالی در سوریه پایبند نیست به صراحت از بان کی مون خواست دعوتش از ایران را برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 پس بگیرد.

ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه این حادثه دیپلماتیک مربوط به دعوت از ایران قبل از پس گرفتن آن را  شکست خورده  توصیف کرد.

ولی هارف در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر احتمالی این موضوع بر توافق هسته‌ای ژنو درباره پرونده هسته‌ای ایران تلاش کرد بین دو موضوع و دو روند دیپلماسی ( توافق هسته‌ای و کنفرانس ژنو 2 ) تفاوت قائل شود.

وی گفت:  ما و طرف ایرانی در جریان مذاکرات بسیار شفاف و واضح عمل کردیم. مذاکرات درباره پرونده هسته‌ای ایران و حضور یا عدم حضور این کشور در کنفرانس ژنو درباره سوریه دو موضوع کاملا متفاوت است.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد :  اختلافات آشکاری بین ما و ایران درباره بحران سوریه در جریان مذاکرات هسته‌ای رخ داد ولی بحران سوریه عملا پرونده‌ای متفاوت بود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار