ماتئوس: آلماان شانس اول قهرمانی در جام جهانی است

لوتار ماتئوس ستاره‌ی سابق تیم‌ملی آلمان از تیم‌ملی کشورش به عنوان شانس اول قهرمانی جام جهانی برزیل یاد کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، «لوتار ماتئوس» ستاره پیشین تیم‌ملی آلمان است که با 150 بازی ملی در بین بازیکنان آلمانی بیشترین بازی ملی را در کارنامه‌ی خود دارد.
 
ماتئوس اولین بازیکنی بود که در سال 1991 بازیکن سال فیفا شد و تنها آلمانی است که به چنین افتخاری دست یافته است.
 
**وقتی به برزیل فکر می‌کنید، اولین کلماتی که به ذهنتان خطور می‌کند چیست؟

فوتبال، خوشحالی و پایکوبی، غذا. من به برزیل زیاد رفته‌ام حتی دو ماه و نیم در این کشور کار کرده‌ام.
 


**چرا جام جهانی 2014 برزیل تورنمنتی خاص به شمار می‌آید؟


به دلیل اینکه برزیلی‌ها عاشق فوتبال هستند، فوتبال مانند دینشان شده و به نوعی با فرهنگشان آمیخته شده است و آنها واقعا مهمان‌نواز هستند.
 
**شما عملکرد تیم‌ ملی آلمان با مربیگری یوآخیم لو را در رقابت‌های انتخابی جام جهانی چطور ارزیابی می‌کنید؟
 
علی‌رغم شادی 4 بر 4 مقابل تیم‌ملی سوئد، از یک تا 10 به تیم‌ملی، 10 می‌دهم. ما در رقابت‌های انتخابی به خوبی ظاهر شدیم. با اینکه تعداد مصدومان تیم‌مان زیاد بود اما عملکرد خوبی داشتیم.  
 
**آیا عادلانه است که بگوییم آلمان‌ها فورواردهای خیلی خوبی دارند اما ضعف‌های زیادی در دفاع دارند؟

بله، دفاع تیم ما در بعضی از نقاط زمین ضعیف ظاهر می‌شود، شاید مشکلات تیم در خط دفاع بیشتر از خط حمله باشد، ما باید یادمان باشد دفاع از خط حمله شروع می‌شود.
 


**آیا آلمان پتانسیل قهرمانی در جام جهانی را دارد؟  


کاملا، اگر الان قهرمان نشویم پس کی می‌خواهیم قهرمان شویم؟ ما در رقابت‌های چند سال اخیر به خوبی ظاهر شدیم، دوبار به مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی، یک‌بار به فینال جام ملت‌های اروپا رسیده‌ایم. همیشه ما به قهرمانی نزدیک بوده‌ایم اما در قدم آخر کم می‌آوریم. تورنمنت‌های اخیر باعث قدرت بیشتر تیم ما شده است.
 
**زمانی‌که آلمان در سال 1990 برنده‌ی جام جهانی شد، شما یکی از مؤثرترین بازیکنان تیم بودید. در آن زمان چه احساسی داشتید؟

احساس فوق‌العاده‌ای بود. ما قهرمان جهان شده بودیم و این افتخار بسیار بزرگی بود ممکن است یک تیم به عناوین زیادی دست یابد اما جام جهانی چیز دیگری است. همه‌ی فوتبالیست‌ها رویای قهرمانی در جام جهانی را دارند و من جزو معدود بازیکنانی هستم که به عنوان کاپیتان این جام را دریافت کردم.
 
**چه خاطراتی از جام جهانی ایتالیا دارید؟   

در آن زمان من در ایتالیا زندگی می‌کردم. در واقع خانه‌ی من 15 کیلومتر از کمپ تیم‌ملی آلمان دورتر بود. من واقعا احساس می‌کردم در خانه‌ بازی می‌کنم.
 
**قهرمانی در جام جهانی برای یک کشور به چه معناست؟  

فکر می‌کنم قهرمانی 1954 مهم‌ترین قهرمانی برای آلمان بود. بعد از جنگ جهانی دوم اوضاع کشور به‌هم ریخته بود و هیچ‌کس حسابی روی آلمان باز نمی‌کرد.
 


**فکر می‌کنید شانس تیم ایتالیا در برزیل 2014 چقدر باشد؟


ایتالیایی‌ها در جام ملت‌های اروپا ما را شکست دادند و باید همیشه مراقب این تیم بود. شاید تیم ایتالیا مانند تیم‌های هلند، آلمان، آرژانتین و برزیل جذاب بازی نمی‌کند، اما تیم غیرقابل‌ پیش‌بینی است و ممکن است خطرناک ظاهر شود.
 
**آیا در برزیل 2014 تیم‌هایی هستند که مدعی اصلی قهرمانی باشند؟

بله، فکر می‌کنم دو تیم قدرتمند این دوره برزیل و آلمان هستند و اسپانیا نیز تیم تعقیب‌کننده‌ی این دو تیم است. اما شانس اول برای قهرمانی در جام جهانی تیم‌ ملی آلمان است.
 
انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار