وزیر کشور گفت: تلاش داریم بسیج را وارد صحنه مبارزه با مواد مخدر کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به رویکرد اجتماعی محوری که ستاد مبارزه با مواد مخدر دارد بنای من بر این است که بتوانیم از تمام ظرفیت‌های جامعه استفاده کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه بسیج گسترده‌ترین و فعال‌ترین شبکه اجتماعی کشور است و در قلب مردم است افزود: تاکنون بسیج در زمینه‌های واکسیناسیون فلج اطفال، زلزله بم و سایر موضوعات حضور بسیار پررنگ داشته است و ما تلاشمان بر این است که از نیروی بسیج در این زمینه استفاده کنیم.
 
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: امروز میزبان سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و تعدادی از مسئولین بسیج بودیم که در این جلسه ارزیابی دقیقی در مورد شهرهایی که بیشترین شیوع مواد مخدر را دارند انجام شد و ما 5 مرکز استانی را برای سال 1393 در دستور کار قرار دادیم.
 
وی اظهار داشت: امید است که بسیج با رویکرد فرهنگی اجتماعی و با توانایی ظرفیت سازی که دارد  این 5 شهر مرکز را سامان دهی کند تا بتوانیم مشکل خانه مان سوز اعتیاد را ریشه‌کن کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه تنها با روش‌های مدیریتی نمی‌توان این مشکل را برطرف کنیم گفت: ما از همه ظرفیت دستگاه‌ها و مردم در این بخش کمک می‌گیریم و بسیج باید سامان‌دهی این قرارگاه را بر عهده داشته باشد.
 
وی در خصوص نام شهرها نیز گفت: 5 شهری که از نظر شیوع اعتیاد به مواد مخدر بیشترین هستند انتخاب می‌شود.
 
رحمانی فضلی درباره آتش سوزی خیابان جمهوری نیز گفت: رئیس‌جمهور رسیدگی به این حادثه را دستور کار قرار دادند و وزارت کشور نیز گزارش‌هایی را از شهرداری آتش نشانی وزارت اطلاعات و سایر ارگان‌های مربوطه جمع آوری خواهد کرد و نهایتا این گزارش‌ها بررسی می‌شود و اگر کوتاهی شده باشد حتما اعلام خواهیم کرد.
 
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: استاندار خراسان رضوی به امید خدا تا روز یکشنبه انتخاب و معرفی می‌شود.

در ادامه سردار نقدی رئیس بسیج مستضعفین در خصوص جلسه امروز خود در ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: امروز مواجه هستیم با این موضوع که مواد مخدر به عنوان یک سلاح به کار گرفته می‌شود و ما می‌بایست مردم را به کمک بطلبیم زیرا که دستگاه‌ها زحمت مسئولیت خود را انجام می‌دهند و مسئله مهم این است که فقط نهادها و دستگاه‌ها کار نکنند بلکه همه وارد صحنه شوند.
 
وی در خصوص طرح پیشنهادی مطرح شده در جلسه گفت: طرحی است که همه جانبه بودن یعنی جنبه‌ای را ترک نکردن و از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها استفاده کردند از ویژگی‌های مهم آن است ما باید بتوانیم مشارکت عموم آن شهرهایی که این طرح قرار است در آنجا انجام شود برقرار کنیم.
 
رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان اعلام کرد: ما به دنبال آن هستیم که شهرهای پاک تشکیل دهیم و هر شهری که بتواند پیشگام در پاک سازی باشد افتخار شهر شماره یک ما خواهد شد.
انتهای پیام/

برچسب ها: مواد مخدر ، بسیج ، شبکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار