پتانسیل سلامت اجتماعی در تکمیل تعریف "سلامت" جسم و روان موثر است و در جوامع امری مهم محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  حاضر در محل ؛  مجید رضا‌زاده معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی  در سومین جلسه طراحی و اجرای نظام سلامت،  افزود: در بحث سلامت اجتماعی باید با نیازسنجی پیش رفت که خوشبختانه با نیازسنجی اجتماع محور شروع به برنامه‌ریزی در حوزه محلات شهری برای مقابله با اعتیاد را آغاز نموده است.

وی در سومین جلسه طراحی و اجرای "نظام سلامت" در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: در حاضر شش پایگاه سلامت روان در تهران داریم که این پایگاه‌ها در کل کشور نیز موجود هستند.

رضا‌زاده پایگاه سلامت اجتماعی، گروه همیاران سلامت روان و اجتماعی با مدیریت در جاهای مختلف، کارگروه‌های محلی، گروه‌های اجتماع محور، پیشگیری از معلولیت‌ها، آسیب‌های اجتماعی، ایجاد شبکه مربیان محلی، ایجاد کمپ‌های درمانی، تعامل و ارتباط تنگاتنگ با شهرداری، ظرفیت‌سازی محلی و حمایت مالی و محتوایی را از برنامه‌های مذکور سازمان بهزیستی در مقابله با اعتیاد دانست.

معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل مطلوب دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و برگزاری جلسات متعدد مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر "سلامت" می‌توان شاهد اتفاقات خوبی بود و باید گفت بخش سلامت اجتماعی پتانسیل خوبی دارد که باید در کنار سلامت جسمی و روانی تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.