تنش و ناآرامی از شهر کی یف پایتخت اوکراین به شهر لویف دومین شهر این کشور کشیده شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یورونیوز، صدها نفر از مخالفان دولت اوکراین با تجمع در برابر ساختمان شهرداری شهر لویف ،در دست داشتن پلاکارد و پرچم های اوکراین و سردادن شعار خواهان برکناری مقامات این شهر شدند.

در شهر ژیتومیر هم صدها نفر با تجمع در برابر ساختمان شورای محلی این شهر و سردادن شعار خواهان برکناری اعضای شورای این شهر شدند.

در این حال ویکتور یاناکوویچ رئیس جمهور اوکراین هم با دو نفر از رهبران مخالفان در ساختمان ریاست جمهوری این کشور در کی یف دیدار و گفتگو کرد.

یکی از رهبران مخالف دولت اکراین روز پنجشنبه اعلام کرد برای پایان دادن به خشونت ها و خونریزی ها فرصت های زیادی وجود دارد.

آرسنی یاتسنیوک از رهبران حزب مخالف دولت موسوم به حزب«میهن»، پس از گفتگویی چهار ساعته میان رهبران احزاب مخالف دولت اکراین با ویکتور یانوکویچ رییس جمهور این کشور، در جمع خبرنگاران گفت : هدف ما پایان دادن به خونریزی هاست و شانس زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد.

این مقام مخالف که روز چهارشنبه به دولت برای رسیدن به یک توافق آشتی 24 ساعت زمان داده بود، به محتوای گفتگوهای فشرده روز پنجشنبه خود با رییس جمهور اشاره بیشتری نکرد.

پیش از این گفتگوها، یانوکویچ در دیدار با ولادیمیر ریباک رئیس پارلمان کشور، از وی خواست با دیگر نمایندگان پارلمان در جلسه ای اضطراری، راه های حل بحران را هر چه زودتر بررسی کند.

رییس پارلمان اکراین نیز گفت موضوع برکناری دولت، یکی از مسائلی است که در این نشست که روز سه شنبه اینده برگزار می شود، بررسی خواهد شد.

کیف پایتخت اوکراین از دو ماه پیش به صحنه برگزاری تجمعات خونین و خشونت بار علیه ویکتور یانوکوویچ بدل شده است. این تجمعات اعتراضی پس از آن آغاز شد که دولت یانوکوویچ پس از دریافت وام نجات مالی از روسیه ، میان روابط خود با اتحادیه اروپا فاصله انداخت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار