عضو کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس:
عضو کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس:
قاسم جعفری عضو کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شیوه برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه و درصد آن در پذیرش ابهاماتی دارد که نمایندگانی که از وزیر علوم پیرامون نحوه پذیرش دکتری و تغییرات اعمال شده در آن سوال پرسیدند از توضیحات وزیر علوم قانع نشدند.
وی گفت: سوال نمایندگان در بحث اختصاص ۳۰ درصد آزمون کتبی و ۷۰ درصد بود که حاکی از تضییع حق دانشجویان بود.
وی افزود: وزیر علوم از تاثیر سابقه تحصیلی در پذیرش خبر داد در حالی که این سابقه متاثر از عوامل مختلفی است و معیار عادلانهای محسوب نمیشود و ممکن است مسایل مختلفی در روند نمره دهی گروهها تاثیرگذار است.
وی تصریح کرد: در مورد سوابق پژوهشی نیز ابهاماتی وجود دارد و حقوق دانشجویان دانشگاههای محروم ضایع میشود چون دسترسی در تهران و سایر شهرهای بزرگ برای ارائه و چاپ مقالات بهتر بیشتر است.
وی با بیان اینکه به علت همین ابهامات نمایندگان از توضیحات وزیر علوم قانع نشدند، خاطر نشان کرد: این موضوع در فرصتی چند روزه در کمیسیون بررسی خواهد شد.
انتهای پیام/