"خانم" شباهتی به یک فیلم اول ندارد و تینا پاکروان فیلم‌نامه‌ای دشوار را برای ساخت نخستین فیلمش انتخاب کرده و با این فیلم راهی جشنواره سی و دوم فیلم فجر شده است.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران،‌یکی از فیلم‌های اول امسال سینمای ایران را کارگردانی می‌سازد که سینما دوستان نام او را به عنوان بازیگر، مجری طرح، مدیر تولید و سرمایه گذار در تیتراژ بسیاری از فیلم‌ها دیده‌اند. تینا پاکروان امسال هم به عنوان مجری طرح و مدیر تولید فیلم‌های خواب زد‌ه‌ها (فریدون جیرانی) و متروپل(مسعود کیمیایی) را در جشنواره خواهد داشت و به عنوان کارگردان هم می‌کوشد " خانم ‌" را برای نمایش آماده کند.

 
 او پروانه ساخت این فیلم را اواخر دوران مدیریت سینمایی دولت گذشته گرفت: «قصد داشتم همان زمان فیلم را بسازم ولی بعد بحث تولید فیلم متروپل پیش آمد.  

فکر می‌کردم "خانم " را سال آینده خواهم ساخت اما وقتی اعلام شد که برای صدور پروانه ساخت فیلم‌های اول محدودیت‌هایی در نظر گرفته می‌شود و خبرهایی درباره احتمال عدم تمدید پروانه ساخت منتشر شد، تصمیم گرفتم به هر قیمتی "خانم " را بسازم.»
 
"خانم" شباهتی به یک فیلم اول ندارد و تینا پاکروان فیلم‌نامه‌ای دشوار را برای ساخت نخستین فیلمش انتخاب کرده و از نظر تعدد لوکیشن و تعداد بازیگران هم نشان داده که تجربه همکار‌اش با فیلم‌سازان بزرگ سینمای ایران او را صاحب اعتماد به نفسی کمیاب کرده است: « سه داستان در فیلم روایت می‌شود که به هم مربوطند. در تمام تهران از شمال تا جنوب فیلم برداری داریم.»نخستین لوکیشن فیلم خانه‌ای در یوسف‌آباد بود و فیلم‌برداری با حضور مسعود کیمیایی در این خانه کلید خورد.   
 
اینک بیش از 60 درصد از فیلم‌برداری انجام شده و بهزاد مصلح هم تدوین را از نیمه گذرانده است. اگر فیلم به جشنواره برسد، تینا پاکروان امسال به عنوان نویسنده، کارگردان، مجری طرح و مدیر تولید در جشنواره سه فیلم خواهد داشت.  

منبع: ماهنامه فیلم
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.