تحریم‌ها ایرانیان را به پای میز مذاکره بازگردانده است، اما سیاست‌های داخلی در هر دو کشور به صورت بالقوه آماده از خط خارج کردن راه حل صلح‌آمیز راجع به مسائل هسته‌ای است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،اندیشکده پروژه امنیت آمریکا نوشت: سال جدیدی برای دیپلماسی عمومی ایالات متحده شروع شده و مملو از فرصت‌ها و چالش‌هایی برای این کشور است. این اندیشکده با نامبردن از 10 اوبلویت دیچلماسی عمومی آمریکا، ایران را در لیست این اولویتها قرار داده و می نویسد:
ایران و آمریکا در موقعیتی بحرانی در طول تاریخ روابط پرتلاطم خود با یکدیگر هستند. این فرصتی است که نه آمریکا و نه ایران نمی‌توانند از آن صرف نظر کنند. روحانی رئیس جمهور ایران، پیشرفتی باور نکردنی را در سیاست خارجی این کشور به وجود آورده است و به صورتی باز در دیپلماسی عمومی با مخاطبان آمریکایی درگیر شده است. تحریم‌ها ایرانیان را به پای میز مذاکره بازگردانده است، اما سیاست‌های داخلی در هر دو کشور به صورت بالقوه آماده از خط خارج کردن راه حل صلح‌آمیز راجع به مسائل هسته‌ای است. برای حصول این فهم دوطرفه، ایالات متحده باید مراقب باشد که قلمرو دیپلماسی عمومی خود را به طور کامل به ایران نداده و استفاده از دیپلماسی عمومی را به عنوان ابزاری در جهت تلاش برای تغییر رابطه دو کشور افزایش دهد.

این گزارش می افزاید: دیپلماسی عمومی پتانسیلی برای کمک به دستیابی راه حل دیپلماتیک برای بحران هسته‌ای دارد به طوری که هم مورد رضایت ایران باشد و هم نگرانی‌های مشروع آمریکا و جامعه بین‌المللی را پاسخ می‌دهد.

در زیر لیست 10 اولویت اول دیپلماسی عمومی ایالات متحده آمده:

1. تایید یک معاون وزیر جدید در دیپلماسی عمومی و امور عمومی

2. مراقب بودن نسبت به برنامه‌های اطلاعاتی بین‌المللی

3. ادغام آنالوگ و دیجیتال

4. معیارهای ترکیبی

5. تعریف یک روایت استراتژیک

6. جدی گرفتن سخن‌پراکنی بین المللی ایالات متحده

7. آموزش نسل آینده

8. اطلاع‌رسانی داخلی

9. ایران

10.مصر


برچسب ها: ایران ، الویت ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.