اراک/

محیط زیست هرچه سریع‌تر تکلیف مردم با ایرالکو را مشخص کند

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: محیط زیست باید هرچه سریع‌تر تکلیف مردم را با ایرالکو مشخص کند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، رجایی در کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک افزود : متاسفانه مردم شهر اراک با مشکل شدید آلودگی هوا مواجه هستند و باید برای سلامت مردم چاره‌اندیشی کرد.

وی گفت : ایرالکو یکی از واحدهای مهم تولید آلایندگی در اراک است، چرا باید جمعیت 500 هزار نفری اراک تاوان کار سه هزار نفر کارگر شاغل در آلومینیوم‌سازی را بدهند، این تعداد را بیکار کنید، بروند بیمه بیکاری بگیرند، آلومینیوم‌‌سازی چه خیری برای مردم این شهر داشته و کدام مشکل از مشکلات مردم اراک را حل کرده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون اجازه فعالیت هیچ واحد آلاینده‌ای را نمی‌دهد، گفت: مسئولان آلومینیوم مدام می‌گویند آلایندگی نداریم و محیط زیست هم در این زمینه کوتاه آمده است، قاضی حکم داده که ایرالکو آلاینده نیست و باید قاضی صادر کننده این حکم را اعدام کرد، ایرالکو پدر مردم اراک را در آورده است، قاضی را با پول خریده و ادعا می‌کنند هیچ نوع آلایندگی ندارند.

رجایی افزود : در تمام دنیا بحث آلاینده بودن فرآیند تولید آلومینیوم مطرح است و همه می‌دانیم تولید آلومینیوم با آلودگی همراه است، چرا مدیران ایرالکو به خود اجازه می‌دهند ادعا کنند هیچ نوع آلودگی ندارد.

وی گفت : بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه هوای شهرهای مراکز استان‌ها باید آخرین استانداردهای جهانی را داشته باشند، اما هوای اراک با استانداردها فاصله بسیاری دارد./ش
/
برچسب ها: محیط ، زیست ، ایرالکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.