پنجمین کنفرانس انفورماتیک تصویربرداری در شیراز آغاز به کار کرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رییس پنجمین کنگره انفورماتیک تصویربرداری ایران گفت : این همایش با حضور اساتید ، دانشجویان ، کارشناسان رادیولوژی تا 6 بهمن در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می شود.

لطفی افزود : 75 مقاله به دبیرخانه پنجمین کنگره انفورماتیک تصویربرداری دیجیتال بدون فیلم ارسال شده که 24 مقاله آن به صورت شفاهی پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه شیراز در زمینه رادیولوژی دیجتیال بدون فیلم از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است گفت : در این کنگره اساتیدی از آکادمی بوروپکس اروپا و کشورهای اسپانیا ، ترکیه و مالزی حضور می یابند و به آخرین دستاوردهای علم پزشکی در این زمینه می پردازند.

دبیر انجمن رادیولوژی ایران گفت : در رادیولوژی مدرن هزینه‌های پاکت و فیلم از بین می‌رود همچنان که رادیولوژی بدون فیلم می‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

منصور فاتحی با بیان اینکه با حذف فیلم و استفاده از روش مدرن دقت تشخیص پزشک که در امر پزشکی مسئله بسیار مهمی است بالا می‌رود افزود : از مزیت‌های رادیولوژی بدون فیلم امکان پردازش تصویر است در حالی که بایگانی تصاویر راحت‌تر صورت می‌گیرد و نیز مبادله این تصاویر به آسانی امکان پذیر می‌شود.

این مسئول ادامه داد: استان فارس نسبت به سایر استان‌های کشور در زمینه استقرار تصویربرداری دیجیتال موفق عمل کرده و به همین علت پنجمین کنفرانس انفورماتیک تصویربرداری در شیراز برگزار شد چرا که دانشگاه علوم پزشکی این شهر در این زمینه بسیار فعال عمل کرده است.

فاتحی گفت : هدف از برگزاری این کنفرانس انتقال اطلاعات مورد نیاز برای کاربران بوده چرا که این موضوع هنوز تازه است و باید اطلاعات لازم به فارغ‌التحصیلان این رشته داده شود.

این کنفرانس تا 6 بهمن ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.