پنجمین همایش چاق ها با حضور افرادی که تحت عمل جراحی ،چاقی آنها درمان شده است ، در شیراز برگزار شد .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رییس بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز در این همایش گفت : تاکنون بیش از 400 بیمار در بیمارستان مادر و کودک غدیر تحت عمل کوچک کردن معده و یا کاهش جذب قرار گرفته اند و هم اکنون نیز حداقل هفته ای سه عمل در این مرکز درمانی انجام می شود که حداقل در جنوب کشور منحصر به فرد است .

دکتر مسعود امینی ادامه داد: ایجاد مرکز پیشگیری و کنترل چاقی ضروری است.

وی بیان کرد: چاقی در حال حاضر در رتبه دوم مرگ هایی قرار گرفته که توسط خود فرد ایجاد می شود و برای سلامت کشور تبدیل به یک مشکل شده است .

امینی افزود : چاقی دلیل اصلی بروز دیابت است و دیابت نیز ام الامراض است ، بر این اساس اکنون در شرایطی هستیم که مردم باید توجه ویژه ای به کنترل آن داشته باشند و برای پیشگیری و درمان اقدام کنند .

وی گفت: شیوه زندگی و تفکر افراد جامعه باید با فرهنگ سازی های مناسب به سمت سلامت پیش رود و ما سعی داریم به گونه ای فرهنگ سازی کنیم که مسوولان کشوری ، استانی و مردم ،چاقی را به عنوان یک مسئله نگران کننده بدانند .

رییس بیمارستان مادر و کودک غدیر شیراز افزود : افراد چاق باید با شیوه های اصولی به کاهش وزن روی آورند و در برابر سودجویان با تشویق به رژیم های غیراصولی و روش های غیرعلمی هشیارانه عمل کنند./ش

انتهای پیام/


برچسب ها: همایش ، چاق ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.