سخنرانی ایران شناسان ایتالیایی برای ویرایشی جدید بر کتیبه های شاهان هخامنشی در شیراز برگزار می شود .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رئیس دانشگاه هنر شیراز گفت: این سخنرانی یکشنبه 6 بهمن 92 از ساعت 15 در سالن همایش های مرکز اسناد و کتابخانه ملی در شیراز برگزار می شود و پروفسور آردیانو رسی و پروفسور جیان پیترو بازیلو سخنران این برنامه هستند که پروفسور آردیانو رسی استاد تمام مطالعات ایران شناسی دانشگاه ناپل و پروفسور بازیلو ،پژوهشگر برجسته مطالعات دوره عیلامی دانشگاه ناپل است .

عسکری ادامه داد : محققان بخش شرق شناسی دانشگاه ناپل ،طی یک برنامه مطالعاتی چندین سال است که بر اساس متون اصلی ، ترجمه های انجام شده ، توضیحات و فرهنگ واژگان تلاش می کنند تا ویرایش جدیدی از کتیبه های شاهی هخامنشی که به زبان های پارسی باستان ، عیلامی و بابلی نگاشته شده اند رااز منظری چند زبانه ارائه کنند .

وی افزود : از مجموعه مطالعات این پژوهشگران تاکنون دو جلد کتاب منتشر شده است و تحقیقات انجام شده از اهمیت بالایی برخوردار است و دانشگاه هنر شیراز تعامل بسیار خوب و ارزنده ای با پژوهشگران داخلی و خارجی در حوزه فرهنگ هنر دارد .

عسکری در ادامه بیان کرد : این برنامه با مشارکت سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان فارس برگزار می شود و ورود به این مراسم برای عموم آزاد است . /ش

انتهای پیام/


برچسب ها: ویرایش ، کتیبه ، هخامنشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.