شبکه المیادین گزارش داد: شرکت‌های آمریکایی و اروپایی برای ورود به بازار ایران با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، صادرات ایران به اروپا در ماه گذشته شصت و چهار درصد در مقایسه با ماه پیش از آن افزایش یافت. سفر هیات‌های مختلف اروپایی به تهران برای یافتن جایگاهی در بازار ایران به ویژه بخش نفت، صنایع سنگین و فناوری ادامه دارد. 

رضا الباشا خبرنگار شبکه المیادین گفت: صادرات ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ماه دسامبر گذشته با شصت و چهار درصد افزایش به بیش از صد میلیون یورو رسید. در مقابل حجم واردات ایران از اروپا هشت درصد افزایش داشت. هیئت‌های تجاری اروپا پی در پی پس از امضای توافقنامه هسته‌ای به ایران سفر می‌کنند. این هیئت‌ها به دنبال راهی برای بازگشت به بازار ایران در زمینه های تجاری و سرمایه گذاری هستند.
 
در ادامه این گزارش پس از پخش قسمتی از سخنان ماگنوس شولتز مشاور رئیس بانک اس ای بی سوئد آمده است: تمایل برای همکاری تجاری و سرمایه گذاری با ایران به سوئد محدود نیست و تهران در پانزده روز اول سال 2014 شاهد سفر هیئت‌های تجاری از اروپا و آمریکا بود که تعداد آن بیشتر از هیئت‌هایی است که در مجموع در سال 2013 به ایران سفر کردند. 

محمد مهدی رئیس زاده رئیس کمیته سرمایه گذاری در اتاق بازرگانی ایران به المیادین گفت: ما میزبان هیئت‌هایی از کشورهای بزرگ اروپایی از جمله فرانسه، ایتالیا، آلمان، انگلیس، سوئد و دیگر کشورها بوده‌ایم. همه آنها تلاش می‌کنند به بازار ایران بازگردند. ما همچنین نامه‌هایی از شرکت‌های بزرگ آمریکایی دریافت کردیم که خواهان همکاری با ما و سرمایه گذاری در ایران در بخش های نفت، صنایع خودروسازی، فناوری و صنایع غذایی هستند. ما شاهد رقابت شرکت‌های آمریکایی و اروپایی بر سر بازار ایران هستیم.

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: رقابت آمریکا و اروپا به ویژه در بازار خودروی ایران آشکار است. خبرهایی درباره امکان ورود شرکت‌های بزرگ آمریکایی به بازار صنایع خودروسازی ایران منتشر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار