معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان از ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،حامدی گفت:ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی یک ظرفیت مناسب برای توسعه اقتصادی و اجتماعی هنرهای صنایع دستی هنرمندان و صنعتگران کردستانی است.
وی با بیان اینکه ایجاد این بازارچه‌ها موجب ساماندهی در بحث تولید و عرضه تولیدات فعالان حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی می‌شود افزود:زمینی به مساحت 30 هزار مترمربع در جنب عمارت تاریخی مشیردیوان به عنوان مکانی برای احداث بازارچه صنایع دستی معرفی شده است.
معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان اضافه کرد:ایجاد بازارچه صنایع دستی هم برای هنرمندان و صنعتگران پیشکسوت و هم برای زنان سرپرست خانوار فعال در این حوزه می‌تواند مفید باشد.
حامدی با اشاره به اینکه ایجاد بسترهای اشتغال‌زایی، حفظ و احیای هنرهای سنتی فراموش شده و افزایش صادرات و عرضه و تقاضا از مهم‌ترین تاثیرات ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در استان است گفت:نبود فضای مناسب برای واگذاری به سرمایه‌گذار از مهم‌ترین مشکلات تحقق این طرح است.
انتهای پیام/
برچسب ها: بازاچه ، صنایع دستی ، عرضه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.