مدیرکل اسبق تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 12 هزار و 909 نفر بیکار در خراسان جنوبی وجود دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، عابدین محمدی صبح امروز 5 بهمن جاری در جلسه تودیع و معارفه مدیر کل تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال‌های 86، 89، 90 و 91 موفق به کسب رتبه اول طرح تکریم ارباب رجوع بین ادرات شده است.

محمدی پاسخگویی به ارباب رجوع را مهم ترین رسالت دستگاه‌ها دانست.

وی کسب عنوان دستگاه برتر استان در خصوص حقوق شهروندی و عفاف و حجاب، کسب رتبه اول در عملکرد شاخص‌های اختصاصی در سال 91 بین دستگاه‌های استانی و کشوری، کسب رتبه برتر در توسعه و فرهنگ نماز بین دستگاه‌های اجرایی استان وکسب رتبه اول نرخ اشتغال کشور در سال‌های 85، 89، 90 و 91 را از اقدامات اداره تعاون، کار و رفاه و اجتماعی اعلام کرد.

مدیرکل اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: نرخ بیکاری از سال 85 تا سال 91،

9.9 درصد کاهش داشته است.

محمدی اظهار کرد: از سال 85 تا سال 91، 40 هزار نفر به بیمه شدگان اضافه شده که این ناشی از کاهش نرخ بیکاری استان طی این سال‌ها بوده است.

وی کسب رتبه برتر در زمینه اوقات فراغت در سال‌های 90 و 91،کسب رتبه برتر در زمینه توسعه فرهنگ ایثار و ایثارگری در استان را از دیگر اقدامات اداراه تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد.

مدیرکل اسبق تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی جزو استان‌های برتر در پایین بودن نرخ حادثه از کار است، اظهار کرد: نرخ حادثه در کشور به ازای هر 563 نفر یک حادثه است، ولی در خراسان جنوبی به ازای هر هزار و 298 نفر یک حادثه رخ می‌دهد.

محمدی ادامه داد: در کشور به ازای هر 46 نفر یک بیمه بیکاری وجود دارد، در حالی که در خراسان جنوبی به ازای هر 127 نفر یک نفر بیمه بیکاری می‌گیرد.

وی، احداث 5 هزار و 700 متر فضای ورزشی کارگران را ازخدمات سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد.

انتهای پیام /م
منبع: ایسنا
برچسب ها: خراسان ، بیکاری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.