دبیر علمی کنفرانس بین المللی مدیران استراتژیک گفت: سازمان های دولتی ما به دلیل نا آشنایی با اصول مدیریت استراتژی و درک نکردن استراتژی تحولات، عمدتا زیان ده هستند، این در حالیست که بهبود فضای کسب و کار، نیازمند رویکرد های تازه و آینده پژوهانه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، سعید خزایی در آستانه برپایی " کنفرانس بین المللی مدیران استراتژیک " که 13 و 14 بهمن ماه امسال در  مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود، گفت:مدل های استراتژی که مسیر سازمان ها را مشخص می کند، اغلب وارداتی و قدیمی بوده، برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی نیازمند تدوین استراتژی های بلند مدت از سوی سازمان ها هستیم.
    
 وی بومی نبودن مدل های به کار گرفته شده استراتژی را در کنار همگام نبودن این مدل ها با تغییرات، توجه به مدل های فوق به عنوان یک موضوع تجملاتی و نه اصلی و پایه ای، نداشتن عزم لازم از سوی سازمان ها برای به کار گیری این مدل ها و نیز فراهم نبودن زیر ساخت های اجرایی را به عنوان موانع به کارگیری مدیریت استراتژیک در کشور به ویژه در بخش دولتی برشمرد.

   دبیر علمی کنفرانس بین المللی مدیران استراتژیک یاد آور شد: با توجه به اهمیت موضوع بحث مدیریت استراتژیک در کشور و لزوم توجه به آن کنفرانس بین المللی مدیران استراتژیک با حضور بیش از 1300 نفر از مدیران ارشد سازمان ها و فعالان حوزه استراتژی و نیز مهمان های خارجی از کشور های امریکا، استرالیا، هلند و دانمارک برگزار می شود.

 وی هدف از برپایی این کنفرانس را گسترش تفکر و برنامه ریزی استراتژیک در سازمان های ایرانی برشمرد و گفت: در این کنفرانس مباحثی از قبیل تولد دوباره سازمان های ایرانی در وضعیت کنونی و مدیریت استراتژیک در سازمان های دولتی و  غیر انتفاعی، سازمان های هلدینگ، موسسات پولی و اعتباری و موسسات حوزه انرژی مورد بحث و تبادل نظر کارشناسان و صاحبنظران قرار خواهد گرفت.

خزایی تصریح کرد: سازمان های ایرانی برای حضور موفق در عرصه های جهانی، علاوه بر تدوین استراتژی های داخلی نیازمند تدوین استراتژی در عرصه بین الملل  نیز هستند.

  دبیر علمی کنفرانس بین المللی مدیران استراتژیک افزود: یکی از اهداف برپایی این کنفرانس، توانمند سازی کسب وکار شرکت های ایرانی با هدف به کارگیری ظرفیت های آنها در کلاس های جهانی است که به این منظور همزمان با برپایی این کنفرانس، کارگاه هایی با هدف تدوین شیوه های استراتژیک از جمله آینده نگاری یا برنامه ریزی این شرکت ها بر پایه سناریو  
بر پا می شود.

 وی ادامه داد: برای آنکه استراتژی های تدوین شده از سوی یک سازمان اثر بخش باشد، می بایست بر پایه اصول و مقتضیات جامعه تدوین شده باشد و از آنجا که این نیازها در جامعه به شدت رو به تغییر و تحول است، توجه به سناریو های آینده نگاری اقدامی  در خور برای تدوین چشم اندازهای هر سازمان است.

  دبیر علمی کنفرانس بین الملی مدیران استراتژیک تصریح کرد: همزمان با برپایی این کنفرانس از اولین جایزه ملی مدیریت استراتژیک نیز رو نمایی می شود.

  گفتنی است، کنفرانس بین المللی مدیران استراتژیک با مجوز معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و با همکاری انجمن مدیریت ایران، انجمن بین المللی مدیران استراتژیک، سازمان EUROCERT اروپا، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و موسسه پیشبرد مدیریت استراتژیک معاصر برگزار می شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار