با تشكيل سپاه، شهيد آبشناسان نيروهای جديد را در «آموزشگاه سعد آباد» تحت تعليم خود قرار داد و در سال 1363، مطابق حكم رسمی «قرارگاه رمضان»، فراهم کردن زمينه‌های آموزش جنگ‌های نامنظم سپاه به وی واگذار شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است.




به همین منظور  باشگاه خبرنگاران در نظر دارد تا به معرفی مفید و مختصر شهدای شاخص با عنوان "ستارگان آسمان ایران اسلامی" به ترتیب حروف الفبا بپردازد.

اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌گذشتگی‌ها است.


 


امیر شهید "حسن آبشناسان"


در سال 1315 ه.ش در خانواده‌ای متعهد و مؤمن در «تهران» ديده به جهان گشود. دوران كودكی را با تحصيل در مدرسه سپری کرد و درسال 1336 با اخذ مدرک ديپلم وارد دانشكده افسری شد.

در سال 1339 با درجه ستوان دومی فارغ‌التحصيل شد و يک سال بعد دوره مقدماتی را به پايان رساند.

پس از آن در اولين دوره «رنجر»، «دوره‌های عالی ستاد فرماندهی» و «دوره‌های چتربازی و تكاوری» در داخل و خارج كشور، شركت کرد و همه اين مراحل را با موفقيت پشت سر گذاشت.





او با وجود محيط نامناسب جامعه، پله‌های رشد و تكامل را در پناه ارزش‌های اسلامی سپری کرد.

پس از طلوع جاودانه انقلاب اسلامی، به درجه سرهنگی ارتقاء يافت و فرماندهی «يگان جنگ‌های نامنظم در قرارگاه سيدالشهدای ارتش» را بر‌عهده گرفت.

با تشكيل سپاه پاسداران، شهيد آبشناسان نيروهای جديد را در «آموزشگاه سعد آباد» تحت تعليم خود قرار داد و در سال 1363، مطابق حكم رسمی «قرارگاه رمضان»، فراهم کردن زمينه‌های آموزش جنگ‌های نامنظم سپاه به وی واگذار شد.





با پذيرفتن اين مسئوليت، تاكتيک‌های جنگ چريكی را به برادران سپاهی، بسيجی و همرزمان خود آموزش داد و شاگردان بسياری در اين زمينه‌ تربيت کرد كه همه آن‌ها در ميدان مبارزه به زيبايی افتخار آفريدند.

در آغاز جنگ تحميلی، همانند بسيجی‌ای ساده در بزم عمليات پيرانشهر، سردشت و بانه، حماسه آفريد و با رشادت‌های خود، يادش را در تاريخ خونين دفاع مقدس و قلب‌های ملت ايران به تصوير كشيد.

وی كه از همرزمان و ياران نزديک شهيد «محمد بروجردی» بود، در حالی‌كه فرماندهی لشگر 26 نوهد، فرماندهی قرارگاه حمزه و لشگر 33 نيروهای مخصوص را بر عهده داشت، در مهرماه سال 1364 همزمان با عمليات قادر، در منطقه «لولاند» بر اثر اصابت تركش، شربت شيرين شهادت را نوشيد و آسمان جبهه را به شميم پايداری در مكتب اسلام، انقلاب و امام راحل، معطر ساخت.




 

روحش شاد و یادش گرامی‌ باد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۲۳:۳۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۳
روحشان شاد
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۸:۳۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
روح تمامی شهدا و امام شهدا شاد و راهشان پر رهرو باد .
خداوندا به ما هم توفیق بده ذره ای از طعم ایمان و اخلاص شهدا بچشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
گرامی باد یاد و خاطره تمامی شهیدان ایران زمین
آخرین اخبار