به گزارش حوزه ادبیات
باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون، این بخشی از سخنان "علیرضا حاجیانزاده" مدیرعامل کانون است که در اولین بازدید خود از اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون بر نقش تعیینکننده و مهم این بخش از سازمان و لزوم بالابردن جایگاه آن در کانون تاکید کرد.
وی در این بازدید از محسن حموله مدیر کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون خواست که در نخستین گردهمآیی مدیران کل کانون به تبیین راهبردها و انتظارات روابط عمومی از مدیران بپردازد و وعده کرد که حمایتهای لازم را در این نشست بهعمل خواهد آورد.
حاجیانزاده که مدت 5 سال به عنوان مدیر کل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در این حوزه فعالیت کرده است از روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین سازمان و مخاطبان، مدیران و کارکنان یاد کرد ولی در عین حال گفت که این پل ارتباطی به هیچ وجه یک ابزار فیزیکی نیست و این ارتباط باید به صورت علمی و هنرمندانه و با در نظر گرفتن دیدگاههای مخاطبان صورت بگیرد.
مدیرعامل در تببین این تعریف خود از روابط عمومی خاطرنشان کرد که این پل از سویی میان خانوادهها و مخاطبان بیرونی با بدنهی کانون و مدیران آن و از سوی دیگر بین کارکنان و مدیریت ارتباط برقرار میکند و این ارتباط میتواند بسیار تاثیرگذار باشد.
وی با بیان این که حوزهی کودک و نوجوان در جامعه چندان مورد توجه افکار عمومی قرار نمیگیرد یادآور شد که با اطلاعرسانی مناسب در رسانهها و از سوی روابط عمومی میتوان به ایجاد نشاط در خانوادهها کمک کرد و به آنها گفت که مجموعهی نظام و دولت جمهوری اسلامی به این حوزه اهمیت میدهند و برای آن فکر میکنند.
مدیرعامل کانون با بیان اینکه بچهها و خانوادهها به کانون اعتماد دارند و آن را دوست دارند گفت بچهها وقتی مدرسه تعطیل میشود به کانون میآیند و من به دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش هم گفتم اگر مدرسه را تعطیل کنید بچهها از فعالیتهای کانون استفاده میکنند ما باید ساز و کارهایی را ایجاد کنیم که بچهها کانون را بیشتر بشناسند و فعالیتهای ما در معرض دید افکار عمومی، مدارس و خانوادهها قرار بگیرد.
وی ادامه داد: من معتقدم که بسیاری از بچهها استعدادهای خود را نمیشناسند ولی این به معنی این نیست که ما توانایی پوشش 12 میلیون دانشآموز را داریم، بلکه وظیفه ما و مدیریت روابط عمومی معرفی بیشتر کانون به مخاطبان است و اگر بتوانیم از بین جمعیت دانشآموزی حتی 100 عضو خوب و با استعداد را شناسایی و با آنها کار کنیم به نظرم به وظیفهی خود عمل کردهایم.
حاجیانزاده در این زمینه توجه به اطلاعرسانی از طریق سایتهای اینترنی و بهرهگیری از ظرفیتهای رسانهای روابط عمومی را ضروری دانست و تاکید کرد که کانون توانایی انتشار روزنامه و اجرای طرحهای رسانهای را دارد که البته در روابط عمومی این طراحیها انجام شده است.
وی همچنین تاکید کرد که روابط عمومی باید از تبلیغ و بزرگنمایی غیر واقعی پرهیز کند و با صداقت، آن چه را اتفاق میافتد در معرض افکار عمومی قرار دهد.
مدیرعامل کانون در عین حال به تاثیر اطلاعرسانی مناسب در حوزههای مدیریتی کانون هم اشاره کرد و افزود: نتایج اطلاعرسانی در تمامی سطوح مدیریتی میتواند مورد استفاده قرار بگیرد در صورتی که نیازها مشخص شود میتوانیم به روشنی ببینیم که آیا مخاطبان از تصمیمهای ما خوشحال میشوند یا ناراحت؟ آنگاه یا آن فعالیتها را ترویج میدهیم یا حواسمان را جمع میکنیم تا رضایت مخاطبان جلب شود در این زمینه نقش روابط عمومی بسیار برجسته است و تلاش خواهیم کرد جایگاه آن ارتقا پیدا کند.
انتهای پیام/ اس