شبکه سی ان ان آمریکا در گفت و گو با یک دیپلمات خارجی در سوریه دلایلی را بر شمرد که غرب باید بر اساس آن باید سرنگونی نظام رئیس جمهور سوریه را فراموش کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان:یک دیپلمات خارجی در سوریه تابسات سال 2012 گفت:فرانسوی ها،انگلیسی ها و آمریکایی ها درباره آنچه که در سوریه در حال رخ دادن است، درک درستی ندارند،در ان زمان یک فرد خارجی می توانست تصور کند که بشار اسد از مقام خود کناره گیری کند و با این وجود دولت آمریکا نیز در آن زمان نیز از نامگذاری نظام بشار اسد به عنوان "مرده متحرک" خودداری کرد.

وی در ادامه گفت:بشار اسد نزد اقلیت های سوریه نیز از محبوبین بالایی برخوردار است و باید اخلاص ارتش این کشور به اسد را نیز باید به آن اضافه کرد  وبشار اسد قوی تر از 15 ماه پیش است.

وی گفت:زندگی در دمشق آنچنان که در قبلا در جریان بود، همچنان ادامه دارد و کسی از ارتش این کشور نیز جدا نمی شود و ارتش نیز در حال حاضر کاملا به بشار اسد وفادار است.

این دیپلمات گفت:بیانیه ژنو 1 هم که خواست وزیر امور خارجه آمریکا بر ان نهاده شده است، بطور واقعی خواستار سرنگونی بشار اسد نیست و رئیس جمهور سوریه نیز تسلیم نخواهد شد و در حالی که کری تهدید می کند گزینه نظامی روی میز است اما ما هیچ گونه تهدید واقعی از سوی آمریکا نمی بینیم و مخالفان خارج نشین نیز از استقبال در این کشور برخوردار نیستند.

وی افزود:برای مردم سوریه نیز دیدار مذاکره کنندگان در ژنو نمایشی بی معناست و در حالی که بشار اسد در حال کسب پیروزی است، کناره گیری وی غیر ممکن خواهد بود و غرب نیز از مداخله نظامی در سوریه عاجز است.

وی در ادامه گفت:بطور خلاصه بگویم:آمریکا باید تمام تلاش خود را به جای کنار گذاشتن اسد، بر متوقف کردن خشونت متمرکز کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بشار ، اسد ، سوریه ، دیپلمات ، سی ان ان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار