امام جمعه موقت شهر دماوند گفت: حفظ وحدت، همدلی، توجه به فرامین رهبری را باید در همه امور سرلوحه کار خود قرار دهیم.

حجت الاسلام ˈحمید مشهدی آقاییˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: یکی از اقدامات ارزشمند گروه دیپلماسی ایران، حضور در ژنو و مذاکره با گروه 5+1 بود که در کنار دقت نظر و داشتن آگاهی، اثرات مثبتی نیز به همراه داشت.

وی مذاکرات اخیر را به سه مرحله مقدماتی، میانی و نهایی عنوان کرد گفت: در مرحله مقدماتی توافقاتی بین ایران و گروه شش گانه صورت گرفت که می توان به حق مسلم بودن انرژی هسته برای کشور و کاهش تحریم ها علیه ملت ایران و نیز غنی سازی اورانیوم تا میزان پنج درصد را اشاره کرد.

این مقام مسوول با بیان اینکه زمان توافق اولیه در این دوره از مذاکرات شش ماه است، بیان کرد: امروز دشمن نگران است تا ایران بیش از میزان توافق به غنی سازی دست نیابد زیرا می داند که اگر ایران به نقطه فرار برسد، از آنان پیشی خواهد گرفت.

وی گفت: این توافقنامه نه شهد شیرین است و نه جام زهر! داروی تلخی است برای شفای بیماری خوش خیالی و ساده انگاری برخی از افراد فرصت طلب که به دنبال منافع خویش هستند.

امام جمعه موقت دماوند با تشکر از تیم دیپلماسی ایران، خاطرنشان کرد: این تیم با تمامی معیارها و حفظ ارزش های انقلاب و اسلام به سوی ژنو حرکت کرد و رهبر معظم انقلاب و ملت نیز از تیم دیپلماسی حمایت کردند، ولی در برخی تاکتیک های سیاسی به خوبی عمل نشد زیرا در برخی مواضع لحن قاطع صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه ملت ایران از تیم دیپلماسی حمایت می کند، گفت: اقدام تیم دیپلماسی ایران در مذاکره با گروه 5+1 را می توان یک اقدام ارزشمند دانست ولی بدانید که ملت ایران نگران هستند، زیرا دشمن بی اعتمادی خود را به اثبات رسانده است.

این مقام مسوول گفت: مذاکرات اخیر و اقدام تیم دیپلماسی ژنو 2 در مورد تصمیم بر عدم حضور ایران موجب شده تا بدبینی ملت ایران و دیگر کشورهای جهان اسلام نسبت به غرب به ویژه اسرائیل و آمریکا بیشتر شود.

امام جمعه موقت دماوند با بیان اینکه شرایط کنونی اقتصاد ایران و مشکلات اخیر در این عرصه مربوط به مذاکرات نمی باشد، بیان کرد: مسوولان، بحران اقتصادی امروز ایران را به مذاکرات و تصمیمات صورت گرفته گره نزنند زیرا ایران بیش از 50 سال است که با این مشکل مواجه است.

حجت الاسلام مشهدی آقایی خاطرنشان کرد: بی تدبیری برخی از مسوولان در حفاظت از شرایط اقتصادی ایران و بهبود معیشت مردم موجب کوتاهی و بروز مشکلات بسیار در این عرصه شده زیرا حتی اگر تحریم ها نیز کمتر شود و سهم حقیقی ایران بازگردد، بحران نقدینگی بیشتر خواهد شد.

وی با تاکید به حفظ وحدت و همدلی، بیان کرد: دشمن در هر زمان با توطئه ایی جدید علیه ایران به میدان خواهد آمد ولی به اثبات رسیده که در هر دسیسه شکست خورده و می خورد و امروز اگر شاهد عدم حضور ایران در مذاکرات ژنو 2 هستیم به نفع کشور ما است و قطعا این مذاکرات شکست می خورد.

این مقام مسوول بار دیگر تاکید کرد: آنچه امروز باید سرلوحه کار خویش قرار دهیم حفظ وحدت و همدلی و توجه به فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری است، زیرا سرلوحه قرار دادن فرمایشات ایشان، چراغ روشن و هدایتگری برای ما خواهد بود./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.