"حسین طاهری": رادیو پل ارتباطی بین تئاتر و شنوندگان بوده و من دستان کسانی که به دنبال توسعه آن و هنر کشورمان هستند، به گرمی می‌فشارم.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران شب گذشته مراسم افتتاحیه بخش رادیو تئاتر در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور "ایوب آقاخانی" مدیر بخش رادیو تئاتر، "مهدی دهقان  نیری" مدیرکل هنرهای نمایشی صدای رسانه ملی، "فرهاد آئیش"، "حسین طاهری" مدیر مرکز هنرهای نمایشی، "قادر آشنا" دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در تماشاخانه سه نقطه برگزار شد. 



"حسین طاهری" مدیر مرکز هنرهای نمایشی با صحبت‌های کوتاهی در این مراسم عنوان کرد: رادیو پل ارتباطی بین تئاتر و شنوندگان است و من دستان کسانی را که بتوانند تئاتر را به طور کل در کشورمان توسعه دهند به گرمی می‌فشارم.  
 
مهدی دهقان نیری در ادامه مراسم افتتاحیه رادیو تئاتر گفت: در این 7 سال که رادیو تئاتر نهاده شده بزرگانی چون گیل‌آبادی، برهانی مرند در این مجموعه حضور داشتند و امیدوارم من هم بتوانم جا پای آن بزرگان بگذارم وحمایت خوبی از این بخش داشته باشم.  
 
وی ادامه داد: ما به دنبال توسعه این بخش رادیویی هستیم و این اتفاق هم تا حدودی رخ داده است. به طوری که امسال در جشنواره رادیو تئاتر بسیج دانشجویی و جشنواره تئاتر دانشگاهی شرکت کرده‌ایم.  
 
دهقان نیری تصریح کرد: آمار آثار ارسال شده در بخش رادیو تئاتر نشان دهند استقبال سراسری کشور در این حوزه است چرا که از 150 کار 5 اثر مربوط به شهرستانها است.  
 
وی خاطر نشان کرد: 12 کار در 6 روز حضور رادیو تئاتر اجرا می‌شود که دو اثر با تایید داوران برگزیده خواهد شد و در مراسم اختتامیه جوایزشان را خواهند گرفت.  
 
ایوب آقاخانی مدیر بخش رادیو تئاتر در این مراسم ضمن خوش‌ ‌آمد گویی به کسانی که معقوله تئاتر برایشان اهمیت دارد، بیان کرد: امسال به دلیل فقر و مسائل اقتصادی جشنواره خواسته یا ناخواسته رضایت دادیم تا در مساحت کمتری میزبان این بخش از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر باشیم.  
وی ادامه داد: از سال 86 رادیو تئاتر کار خود را آغازکرد و امسال هفتمین سالی است که وارد بدنه جشنواره تئاتر فجر شدیم.  
 
آقاخانی تصریح کرد: رادیو تئاتر درکشورما از سال 86 شروع شده  اما واقعیت آن است که از سال 1949 این معقوله دردنیا آرام آرام قد کشید واز دهه 90 به بعد این روند سریع‌تر شد.  
 
وی اجرای رادیوی تئاتر را ضرورت رسانه خواند و گفت: تئاتر رادیویی معقوله جهانی بوده و باید به شکل مصرانه انجام شود چرا که نمایش رادیویی به شدت مورد استقبال مردم است.  
 
آقاخانی گفت: ما هر سال از دانشگاه‌های کشور فارغ التحصیلان بسیاری در رشته هنر و تئاتر داریم و در چنین شرایطی رادیو می‌تواند به عنوان بستر جدی برای پردازندگان به هنرهای نمایشی باشد.  
 
وی افزود: امسال با وجود فرصت کم و یک ماهه برای ارائه آثار حدود 150 سی دی و فایل صوتی به بخش رادیو تئاتر جشنواره فرستاده شد که ناگزیر 12 اثر را برای 6 روز اجرا انتخاب کردیم.  
 
آقاخانی خاطر نشان کرد: استفاده از رادیو به عنوان سخت افزار در خارج از سالنهای تئاتر امکان بزرگی برای نسلی بزرگ است.  
 
گفتنی است، قادر آشنا دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر فجر در این مراسم صحبتی نکرد و تنها به مهمانان خوش‌آمد گویی گفت همچنین از 6 کتاب با حضور نصرالله قادری نمایشنامه‌نویس رونمایی شد.  
 
انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.