"علی عطایی" که به عنوان مدیر هنری در طرح خلق آثار انیمیشن همکاری دارد،گفت: فیلم نامه های انیمیشن که شامل 10 اثر متنوع است، جذاب ترین بخش اولین فاز طرح تولید انیمیشن به شمار می آیند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن حوزه هنری علی عطایی گفت: این پروژه در قالب چند فاز عملیاتی می شود که در فاز اول ، 42 کتاب مرجع در بخش تالیف و ترجمه برای ساخت و تولید انیمیشن ارائه خواهد شد.

وی که خود از جمله دانش آموختگان رشته هنر است تشریح کرد: در گذشته کمبود منابع در بسیاری از حوزه های درسی، ضربه ها و لطمات شدیدی را به دانشجویان وارد کرد که باعث ایجاد کمبودها و خلأهای بزرگی شد! بنابراین مرکز انیمیشن به عنوان متولی تولید آثار، تصمیم به برنامه ریزی و تدوین پروژه خلق انیمیشن گرفت که با یاری و همکاری معتبرترین و به روزترین ناشران و نویسندگان اجرایی می شود.

عطایی در ارائه گزارشی از روند پروژه تولید انیمیشن گفت: به دنبال تهیه منابع مکتوب و کتاب های مرجع برای علاقمندان به هنر انیمیشن، نیاز به جمع آوری مطالب، صفحه آرایی و قرار گرفتن در قالب گرافیگی جدید داشتیم تا آثاری را که در هر گوشه جهان با شکل، شرایط و متریال خاصی چاپ شده بود در مجموعه ای واحد گردآوری کنیم.

وی با بیان اینکه پس از بررسی محتوایی و فرمی در جلسات متعدد، استانداردها و معیارهایی چون اندازه، شرایط تولید و قطع کتاب ها مشخص شد، اظهار کرد: بر اساس صحبت ها و تصمیمات، به این نتیجه رسیدیم که فیلم نامه ها، برای حمل راحت تر و ترغیب گروه های سنی پائین تر، در قطع جیبی، آثار تصویری که دربرگیرنده تکنیک ها بودند با قطع خشتی و آثار متن محور در قطع وزیری طراحی و چاپ شوند.

وی افزود: از آنجا که هنر انیمیشن از فضای فانتزی برخوردار است، در این پروژه سعی شده تا در همه مراحل مثل طراحی و قطع کتاب ها، حال و هوای فانتزی کار حفظ شود تا مخاطبان بیشتری را جذب کند.

مدیر هنری طرح خلق آثار انیمیشن تصریح کرد: تا کنون بیش از 70 درصد از حجم کار انجام شده است که چاپ بخشی از آن تا پیش از سال جدید و بخش دیگر آثار به سال آینده موکول خواهد شد.

عطایی همچنین درخصوص نحوه ارائه این آثار به هنرمندان و علاقمندان به هنر انیمیشن بیان کرد: قرار است طی جلسه ای برنامه هایی برای چگونگی ارائه کتاب ها تشکیل شود که طی اخبار بعدی متعاقباً اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.