رعایت اخلاق در پزشکی جز جدا نشدنی "علم پزشکی" است اما متاسفانه چند سالی است که به دلایل مختلف در، کشور ما مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر جعفر اصلانی رئیس دانشگاه بقیه الله گفت: تقسیم ناعادلانه خدمات سلامت، کمبود بودجه سلامت و واقعی نبود تعرفه ها، کمبود تجهیزات، سیاسی کاری در "سلامت"، افت کیفیت نظام آموزش و عدم کفایت کافی سیاستمداران در سلامت از اصلی ترین عواملی هستند که باعث شده است اخلاق پزشکی در کشور نادیده گرفته شود.

وی گفت: ظرفیت‌های بخش دولتی و غیر دولتی نظام سلامت بسیار فراتر از چیزی است که امروز می بینیم کارکرد نظام سلامت ایجاد رضایت‌مندی از ارائه خدمات است و برای تحقق آن به امکانات و بودجه کافی، برنامه‌ریزی دقیقی و عملی و نیروی انسانی عالم و عامل نیاز داریم.

اصلانی صفات اخلاقی پزشک در مواجه با بیمار را اینگونه بر شمرد: رعایت حسن خلق و آداب معاشرت، حفظ شان و وقار بیمار، امانت و درستکاری، تواضع و فروتی، عفت و پاکدامنی، توجه به اعتقادات بیمار است.

وی در پایان با بیان اینکه پزشک باشد صلاحیت علمی و عملی داشته باشد، افزود: اصلاح این حوزه به دست ما پزشکان است و ما باید اخلاق پزشکی را ارتقاء دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: پزشکی ، اخلاق ، سلامت ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار