شواهد نشان می‌دهند که بی تحرکی یا عدم فعالیت بدنی مناسب به ویژه در افرادی که کلسیم دریافتی بدن آنها کم است، خطر بروز استئوپنی و مشکلات استخوانی از آن را افزایش می‌دهد.

پیمان عزیز محمدی فوق تخصص متابولیسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کلسیم از مواد معدنی بسیار مهم در بدن انسان است که برای تشکیل اسکلت و دندان‌ها، تسهیل عملکرد ماهیچه‌ها و اعصاب و برخی دیگر از فعالیت‌ها و تنظیمات بدن مورد نیاز است.

وی گفت: سوزن سوزن شدن، افزایش تحریک پذیری عصبی و عضلانی‌، گر گرفتگی عضلانی، تشنج، شکستگی استخوان، درد استخوانی و کوتاهی قد، از عوارض و علائم کمبود کلسیم است.

عزیز محمدی با بیان اینکه کمبود "کلسیم" در بدن در صورتیکه با برخی از الگوهای نامناسب زندگی مانند بی تحرکی همراه باشد، مشکل آفرین است، تاکید کرد: شواهد نشان می‌دهند که بی تحرکی یاعدم فعالیت بدنی مناسب به ویژه در افرادی که کلسیم دریافتی بدن آنها کم است، خطر بروز استئوپنی و مشکلات استخوانی ناشی از آن را افزایش می‌دهد.

وی گفت:" استئوپنی" از دست رفتن یا تحلیل قابل ملاحظه توده استخوانی است که همراه با استئو بروز یا همان پوکی استخوان، شیوع و بروز قابل ملاحظه‌ای به ویژه در بین زنان دارد و متاسفانه در سالهای اخیر موارد ابتلا به آنها افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار