معاون فرهنگی قوه قضائيه، امروز در جمع كاركنان سازمان بازرسی با بيان اينكه «برگزيدگان و نخبگان متعهد نظام در سازمان بازرسی جمع هستند» گفت: شما به عنوان چشمان بينا، بصير و معتمد نظام، در سازمان بازرسی كل كشور مشغول به خدمت هستید.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین"هادی صادقی" امروز یکشنبه(6بهمن ماه) در جمع كاركنان سازمان بازرسي با بيان اينكه «برگزيدگان و نخبگان متعهد نظام در سازمان بازرسي جمع هستند» گفت: شما به عنوان چشمان بينا، بصير و معتمد نظام، در سازمان بازرسي كل كشور مشغول به خدمت هستید.

معاون فرهنگي قوه قضائيه اظهار داشت: روايتي از امام صادق(ع) نقل شده است كه به نوعي به كار سازمان بازرسي مرتبط مي‌شود. امام صادق(ع) مي‌فرمايند«كسي كه به منظور عيب جويي و ريختن آبروي مؤمن و اين كه او را از نظر مردم بيندازد سخني را نقل كند، خداوند او را از ولايتش بيرون كرده، به سوي ولايت شيطان مي‌فرستد ولي شيطان هم او را نمي‌پذيرد.»

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقي افزود: معناي اين روايت آن است كه آبرو، احترام، ‌شأن و جايگاه مومن بايد پيش مردم محفوظ بماند. در اين روايت، امام جعفر صادق(ع) نمي‌فرمايند كه اين نقل قول راست يا دروغ باشد،‌ بلكه مي‌فرمايند حتي اگر نقل قول راست و درست باشد اما قصد و هدف آن از بين بردن حرمت و شأن مومن بين مردم باشد،‌ كاملا مردود است. مانند برخي اقدامات خلاف قانون كه در انتخابات مختلف اتفاق افتاد و افراد تلاش مي‌كردند با افشاگري خود را بالا ببرند كه قطعا مشمول اين روايت هستند.

معاون فرهنگي قوه قضائيه با اشاره به ارتباط اين روايت با كار سازمان بازرسي خاطرنشان كرد: شما در سازمان بازرسي اطلاعات بسياري جمع آوري و به دست مي‌آوريد كه هم شرعا و هم قانونا بايد از آن در مسير الهي و مجراي قانوني استفاده كنيد. اما اگر اين اطلاعات در مجرايي غير از آنچه قانون تعيين كرده يا به نفع يا ضرر فرد، گروه يا دستگاهي خاص به صورت غير قانوني استفاده شود مصداق اين روايت مي‌شود. وي خاطرنشان كرد: خيانت افراد مشمول اين روايت آنقدر بزرگ است كه امام صادق(ع) مي‌فرمايند كه حتي شيطان هم او را قبول نمي‌كند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقي در پايان با تاكيد بر عقوبت دنيوي و اخروي ريختن آبروي مومن در دين اسلام ‌تصريح كرد: متاسفانه در جامعه ما خيلي مبتلاي اين بليه ‌هستيم؛ مانند آنچه افراد در انتخابات به خاطر جلب آراي عمومي، مسايلي را مطرح كرده و به تبعات آن توجهي ندارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار