مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: سامانه 1490 برای پیگیری کمبود دارویی در آذربایجان غربی راه‌اندازی شده است.

لعیا صدیق‌راد در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: به منظور نظارت بر بازار دارو، اقداماتی نظیر، پیگیری‌های مستمر از شرکت‌های توزیع، تولید و وارد کننده دارو، نظارت بر نحوه توزیع داروها، سهمیه‌بندی دارو‌های مذکور، ایجاد سیستم صدور حواله برای بعضی از داروها به منظور ایجاد امکان دسترسی عادلانه بیماران واجد شرایط و جلوگیری از دستیابی سود جویانه به این داروها صورت گرفته است.

صدیق‌راد ادامه داد: کمبود دارو در آذربایجان غربی 104 قلم است که بررسی اجمالی موضوع حاکی از بهتر شدن وضعیت دارویی بوده است.

وی افزود: از اول خردادماه تا پایان مرداد تعداد مراجعین به داروخانه‌های استان 520 نفر بوده‌ که تقاضای مراجعین برای 150 قلم دارو بوده است.

صدیق‌راد ادامه داد: سامانه اطلاع رسانی 1490 به منظور ارائه خدمات در زمینه اطلاع‌رسانی دارو و سموم و همچنین پیگیری کمبود دارویی در استان از اول آذرماه راه‌اندازی شده است.

مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار داشت: در حال حاضر جهت نظارت هرچه دقیق‌تر بر نحوه ارائه خدمات توسط داروخانه‌های موجود در استان معاونت غذا و داروی دانشگاه در صدد راه‌اندازی نرم‌افزار رضایت‌مندی از داروخانه‌ها است.

وی ادامه داد: این معاونت در حال راه‌اندازی نرم‌افزار قیمت داروها در استان است که این اقدام به منظور امکان استفاده عموم مردم و اطلاع‌یابی از قیمت‌ داروهای موجود در بازار و سقف تعهد سازمان‌های بیمه‌گر راه‌اندازی شده است.

صدیق‌راد ادامه داد: پس از راه‌اندازی نرم‌افزار قیمت داروها انتظار می‌رود هزینه‌های دارویی شفاف‌سازی شده و در نهایت منجر به کاهش نارضایتی مردم و همچنین کاهش شکایت‌های دریافتی از سوی مردم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.