دبیر طرح فضاسازی شهر در ستاد استقبال از بهار 93 مشهد از ارسال بیش از دو هزار طرح به دبیرخانه استقبال از بهار مشهد خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد مهدی یکه پسر ضمن بیان این خبر اظهار کرد : بعد از اعلام فراخوان و دعوت از هنرمندان برای ایده پردازی و ارائه طرح به منظور فضاسازی بهار در موعد مقرر هنرمندان این دعوت را اجابت کرده و همانند سال های گذشته با دست پر به استقبال از بهار آمدند .

وی افزود : با توجه به زمان اندک باقیمانده تا بهار ، بلافاصله بعد از دریافت آثار ، مرحله انتخاب آثار آغاز شده است که در این مرحله پالایش های اولیه بر روی آثار صورت می گیرد و طرح ها مورد بررسی کلی قرار می گیرند .

یک پسر ادامه داد : در این مرحله کارهایی که قابل تامل تر هستند، انتخاب شده و در مرحله دوم بر اساس فرم های داوری و همچنین 5 شاخص تعیین شده ، امتیازها داده می شود و کارهایی که امتیاز بیشتری کسب نموده باشند ، به مرحله دوم داوری راه پیدا می کنند .

به گفته ی وی این مرحله از داوری با درنظر گرفتن 5 شاخص انجام می شود که شاخص نوآوری و خلاقیت دارای 25 امتیاز ، شاخص زیبایی شناسی 25 امتیاز ، محتوای اثر 20 امتیاز و شاخص های ارتباط با محیط و رعایت اصول فنی نیز هر کدام دارای 15 امتیاز می باشند که اثری که بیشترین امتیاز را کسب نماید به مرحله بعد راه پیدا خواهد کرد .

دبیر طرح فضاسازی شهر در ستاد استقبال از بهار 93 تفاوت دریافت آثار جشنواره ی امسال با سال های پیشین رادر نحوه داوری در دو مرحله و چگونگی دریافت اثر از هنرمندان ذکر کرد و گفت : امسال روش دریافت اثر، تفاوت کیفی نسبت به سال های قبل دارد ؛ چرا که در سال های پیش تنها یک پرینت ساده از طرح نیز پذیرفته می شد ، اما امسال نیاز به نمونه سازی از وجوه مختلف و دارا بودن امکانات بیشتر برای دریافت آثار کیفی تر پیش بینی شده است .

مهدی یک پسر تصریح کرد : اسامی که اعلام خواهند شد نیز چندین برابر ظرفیت هستند و بعد از مرحله ی داوری تا 17 بهمن ماه سال جاری اسامی نهایی مشخص خواهند شد و بعد از قطعی شدن آثار بر روی متریال و نحوه اجرا بررسی ها آغاز خواهد شد .

وی گفت : در صورتی که طبق برنامه زمان بندی به پیش برویم ، چهارشنبه هفته ی جاری اسامی افرادی که باید ماکت خود ر تحویل دبیرخانه بدهند ، در سایت مدیریت امور هنری مشهد اعلام خواهد شد .

دبیر ستاد استقبال از بهار با بیان این که داوران این طرح در سطح ملی گزینش شده اند، اظهار داشت: اعضای هیئت انتخاب در مرحله اول داروی حسین طاهری پور،حسین ششکلانی، جعفر نجیبی ، علیرضا خسروی نیا ، محمودآزادنیا، سید علی سیدانی و مریم معزی هستند.

دبیر طرح فضاسازی در پایان گفت : داوران مرحله نهایی نیز آقایان ابراهیم حقیقی، طاهر شیخ الحکمایی، اصغر کفشچیان مقدم، سید نظام الدین امامی فر و حسین ششکلانی هستند./ش

برچسب ها: اثر ، بهار ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.