همانطور که کم آبی برای انسان عواقبی به دنبال دارد، خوردن آب زیاد نیز عواقبی به دنبال خواهد داشت.

دکتر مجید صفوی متخصص ارولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آب از جمله مایعاتی است که بدن انسان به مقدار زیادی به آن نیاز دارد به طوری که بیش از ۹۹ درصد بدن انسان و تمام عضلات را آب تشکیل می‌دهد. در این رابطه که کمبود آب می‌تواند عواقب بسیاری داشته باشد از جمله خشکی و چروکیدگی پوست تا یبوست اما نوشیدن بیش از حد آب نیز می‌تواند عواقبی داشته باشد. 

وی تصریح کرد: اکثریت افراد با گمان اینکه ظرفیت کلیه‌ها بالا است به هر میزان که می‌خواهند آب می‌نوشند البته ظرفیت بالای کلیه اجازه نوشیدن ۱۰ تا ۲۰ لیوان آب را هم در طول روز به ما می‌دهند اما اگر واقعا به آب زیادی نیاز نداشته باشد و نتواند با دفع از طریق تعریق یا ادرار تعادل میزان آب را در خود به وجود آورد، حجم کلیه‌ها هم اشباع می‌شود با بالا رفتن حجم آب بدن، دچار کاهش سطح سدیم و در نتیجه مسمومیت با آب خواهیم شد. 

وی اظهار داشت: افرادی که برای کاهش وزن دست به کارهایی مانند آب درمانی می‌زنند نه تنها درمان نمی‌شوند بلکه کاری کاملا غیر علمی و غیر اصولی است و علاوه بر مسمومیت بر اثر نوشیدن بیش از اندازه آب، کسانی که رژیم غذاییشان را برای لاغر شدن محدود به نوشیدن آب می‌کنند به طور حتم با کمبود انواع ویتامین‌ها و املاح گرفته تا پروتئین‌ها مواجه می‌شوند. 

وی در ادامه افزود: در اثر نوشیدن چند روزه یا حتی چندماهه آب برای لاغرشدن، عضلات و بافت‌های بدن هم به مرور زمان تحلیل می‌روند، در این حالت بدن نیاز خود را از عضلات و بافت‌های ماهیچه‌ای تأمین می‌کند، بنابراین تحلیل عضلات قلب، کلیه‌ها و کبد و اختلال در کارکرد آن‌ها، در اثر رژیم غیر عضلانی مانند آب درمانی دور از انتظار نخواهد بود. 



انتهای پیام/
برچسب ها: آب ، کلیه ، پوست ، کاهش وزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار