کارشناس فوتبال کشورمان گفت:روند جابجایی مربی‌ها در کشورمان بی‌رویه است و متأسفانه این روند مثبت ارزیابی نمی‌شود و باشگاه‌های ما بی‌هدف و براساس عدم شناخت کافی، مربی تعویض می‌کنند.

بیژن ذوالفقارنسب، کارشناس و پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص "جابجایی بی‌رویه مربیان" به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: جابجایی مربیان در همه جای دنیا وجود دارد و این مسئله فقط منوط به کشورمان نیست. 

وی در ادامه افزود: درکشورهای صاحب فوتبال زمانی که قصد تعویض یک سرمربی را دارند، براساس معیارهای کاری سرمربی و اهداف باشگاه و براساس مطالعه تصمیم‌گیری می‌شود و نتیجه بخش هم خواهد بود. 

ذوالفقارنسب به جابجایی مربیان در لیگ‌ برتر اشاره و تصریح کرد: متأسفانه روند جابجایی مربیان در کشورمان بی‌رویه است و دلیل این کار هم بسیاری از باشگا‌ه‌ها با اطلاعات دقیق مربی را انتخاب نمی‌کنند و وقتی براثر فشار تماشاگر و در جریان کار قرار می‌گیرند نزدیکترین راه را حذف مربی می‌دانند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان ادامه داد:‌ در ایران بی‌رویه مربی عوض می‌شود، بی‌مطالعه و بدون هدف و بی‌برنامه‌ است و چون فوتبال ما مبتنی بر نتیجه‌گرایی است، نمی‌توان شاهد رشد و شکوفایی تیم‌های ما بود. 

وی درباره جابجایی مربیان گفت: متأسفانه در ایران جابجایی مربیان مثبت نبوده است، زیرا همه‌ی کارها بی‌اساس و بدون هدف و فقط با هدف "کسب نتیجه" صورت می‌گیرد. هدف‌ها زودگذر و آنی است و هیچ فایده‌ای برای تیم‌ها ندارد. 

ذوالفقارنسب به دلیل عامل جابجایی سرمربیان لیگ‌های کشورمان پرداخت و تأکید کرد: به نظر من مهمترین دلیل عدم شناخت از اهداف باشگاه و بی‌برنامه بودن و عدم اطلاع از وضعیت کاری سرمربی است. 

کارشناس فوتبال کشومان به راهکار این موضوع اشاره و عنوان کرد:‌ باشگاه‌ها برای مقتدر شدن در لیگ‌ها و قهرمان شدن در آسیا به برنامه‌ریزی خوب نیاز دارند، زیرا برای ثبات کاری قبل از انتخاب نیاز به برنامه‌ریزی و مطالعه دارند تا در ادامه کار به مشکل برنخورند. 

شما می‌دانید در سال‌های گذشته کشورهای عربی با یک باخت عملا سرمربی تیمشان را تعویض می‌کردند و شاید عمر یک مربی به یک ماه هم نمی‌رسید، ولی هم‌ اکنون این کشورها به ثبات رسیده‌اند و این رویه به کشورمان نفوذ کرده است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم باشگاه‌ها بصورت علمی و براساس مطالعه بتوانند در راستای اهداف باشگاه که قطعا تقویت و موفقیت در لیگ‌ها است، دست پیدا کنند و روزی برسد که باشگاه‌ها بتوانند با مطالعه، برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری به جایگاه خوبی در رده بین‌المللی دست یابند. 

انتهای‌پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار