رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به سخنان یکی از مقامات کشورمان مبنی بر ضرورت خروج همه نیروها از جمله حزب‌الله از سوریه گفت: حزب‌الله برای دفاع از امنیت لبنان وارد سوریه شده و لذا قابل مقایسه با سایر گروه‌‌ها نیست.

"علاءالدین بروجردی" در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در واکنش به خبری مبنی بر ضرورت خروج همه نیروها از جمله حزب الله از سوریه توسط یکی از مقامات کشورمان، اظهار داشت: همه کسانی که تحولات سوریه را دنبال می‌کنند به خوبی می‌دانند که سوریه با سیاست‌های آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها مورد تهاجم گسترده نیروهای تروریستی مورد حمایت آمریکا و هم‌پیمانان‌شان قرار گرفت و آنها تهدید کردند که بعد از سوریه به لبنان و بعد به عراق حمله خواهند کرد.  
 
وی افزود: ماه‌ها این وضعیت ادامه داشت و اقدامی که حزب‌الله به حق انجام داد حرکتی بود در مقابل تهدید امنیت لبنان و با توجه به اینکه تعداد زیادی از اتباع لبنان در خاک سوریه در مرز لبنان زندگی می‌کنند با احساس حزب‌الله برای دفاع از اتباع لبنانی ورود را انجام داد.   
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد:‌ بنابراین به هیچ وجه این دو اقدام هم‌سنگ نیستند که هر دو باید خاک سوریه را ترک کنند، مانند مسئله قتل هست که فرد انجام دهنده براساس آموزه‌های قرآنی مانند آن است که همه مسلمانان را کشته است و خداوند متعال در این جا دستور می‌دهد که فرد قاتل را بکشید.  
 
بروجردی خاطرنشان کرد:‌ در واقع اقدام تروریست‌ها تجاوز به حساب آمده و اقدام حزب‌الله دفاع از اتباع لبنان و امنیت لبنان بوده و این حق حزب‌الله بوده و به هیچ وجه نباید مقایسه شود تا یک نظر واحد اعلام کنیم.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: بروجردی ، سوریه ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار