در آستانه سفر اردوغان به ایران، روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود، به برخی مواضع دولت ترکیه به خصوص درباره سوریه انتقاد کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،در بخشی از سرمقاله امروز جمهوری اسلامی آمده است: سؤالی که آقای اردوغان باید به آن پاسخ بدهند اینست که دولت ترکیه در بحران سوریه چه عملکردی داشته و دست دردست چه کسانی دارد؟ اعضای مثلث شومی که این بحران را آفریده‌اند و به آن دامن می‌زنند یا طرف مقابل؟

متأسفانه آقای اردوغان چاره‌ای غیر از این ندارد که اعتراف کند دولت وی در کنار مثلث بحران آفرین قرار داشته و در تمام جنایاتی که در سوریه رخ داده شریک است. باز گذاشتن مرز به روی تروریست‌ها، حمایت از آنها برای انجام جنایت در سوریه، قرار دادن امکانات در اختیار آمریکا، انگلیس، فرانسه، ارتجاع عرب و رهبران تروریست‌ها برای تشکیل جلسات و شکل دادن توطئه علیه دولت قانونی سوریه و حمایت‌های مالی و تبلیغاتی و تسلیحاتی از تروریست‌ها بخشی از اقداماتی است که در پرونده دولت شما آقای اردوغان ثبت شده است.

با صراحت باید گفت شما امتحان بسیار بدی داده‌اید و در ماجرای بحران سوریه مردود شده‌اید. عملکرد شما در این بحران، به نفع صهیونیست‌ها، آمریکا، ارتجاع عرب و دیکتاتورها تمام شد و وزیر خارجه ‌تان آقای "داود اوغلو" در جنایاتی که علیه دولت سوریه صورت گرفت شریک هستند. شاید شما به هوس احیاء امپراطوری عثمانی مرتکب چنین اشتباه بزرگی شده باشید، ولی قبل از هر اقدامی می‌بایست به این نکته نیز فکر می‌کردید که امپراطوری عثمانی را با تقویت صهیونیست‌ها و حامیان آنها و ویران ساختن سرزمین شام نمی‌توان احیا کرد. حتی اگر احیا شود، چیزی که بر خون آن همه مسلمان، آوارگی آن همه زن و کودک و هتک حرمت نوامیس مسلمانان بنا شده باشد چه ارزشی دارد؟

هنوز هم دیر نشده است آقای اردوغان! شما می‌توانید با توجه به واقعیت‌های موجود و اینکه تمام اقدامات سه سال گذشته‌تان در بحران سوریه به نفع مثلث شوم غرب، ارتجاع عرب و رژیم صهیونیستی تمام شده، اکنون تصمیم بگیرید از راهی که رفته اید برگردید. آنچه در روزهای اخیر در ترکیه بر سر خودتان و با کارگردانی آمریکا آمده، میوه تلخ همان درختی است که با دست خودتان در سوریه کاشتید. آرزو می‌کنیم از ادامه این راه که نتیجه‌ای غیر از ضربه وارد کردن به امت اسلامی ندارد برگردید و این گذشته غیرقابل توجیه را جبران کنید آقای اردوغان!

برچسب ها: سوال ، اردوغان ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.