رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از 20 زون معدنی موجود در کشور، 3 زون در استان اردبیل قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سیدحامد عاملی گفت: با توجه به اینکه از 20 زون معدنی موجود در کشور، 3 زون در استان اردبیل قرار دارد، هنوز نتوانستیم معدنی شناسایی کنیم که یک تحول بزرگ در منطقه ایجاد کند؛ این در حالی است که اگر از 5 معدن فلزی استان یکی به نتیجه برسد، می تواند سیمای اقتصادی استان را دگرگون کند.

وی با اشاره به اینکه برای آبادانی کشور باید دیدگاه عادلانه توسعه محور به همه استان‌ها و شهرستان‌ها داشته باشیم، افزود: برای رفع مشکلات باید توسعه متوازن را در دستور کار قرار دهیم و حضور جدی تشکل‌ها، تولیدکنندگان و عموم مردم در بخش‌های مختلف اقتصادی باعث تحقق این مهم می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: مشکل از آنجاست که برخی به بخش خصوصی توجهی ندارند در حالیکه اصل بر بخش خصوصی استوار است و هرجا این بخش توانمند باشد، مشکلات به کمترین حد ممکن کاهش می‌یابد.

عاملی اضافه کرد: باتوجه به درآمد، ثروت و امکانات موجود استان برای رسیدن به متوسط کشوری تلاش بیشتر، علمی تر و کارشناسی تری باید داشته باشیم تا عقب ماندگی‌ها جبران شود.

وی گفت: به خصوص در حوزه صنعت و معدن باید به کار کارشناسی و علمی اهمیت خاصی قایل شویم در غیر اینصورت هیچ اتفاق مثبت، تاثیرگذار و بلند مدتی رخ نخواهد داد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: براین اساس مقرر شده تا ظرفیت‌های هر شهرستان را مورد ارزیابی قرار دهیم تا با توجه به این ظرفیت‌ها نسبت به استقرار صنایع و یا اکتشاف معادن در آنها تصمیم گیری کنیم.

عاملی ضمن اعلام آمادگی در زمینه حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در سطح استان گفت: حمایت از تولید تنها راه توسعه شهرستان‌ها، استان‌ها و در نتیجه کشور می‌باشد و از این رو هر هفته مشکلات صنعتگران استان را در قالب جلسات مختلف بررسی و نسبت به رفع آن اقدام خواهیم کرد.

وی اردبیل بر ایجاد مشوق‌های سرمایه گذاری، تعریف محرومیت در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، زون ، معدنی ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.