"علیرضا حاجیان زاده" گفت: کانون با تشکیل هسته فکری از این پس فعالیت‌های خود را با توجه به نیازهای فرهنگی روز جامعه مطالعه و اجرا می‌کند و فعالیت‌هایش را بر اساس طرح جامع دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ "علیرضا حاجیان زاده" مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نخستین نشست خبری‌اش با اصحاب رسانه با موضوع برنامه‌های آینده‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: حدود 2 ماه بوده که من به عنوان مدیرعامل کانون انتخاب شدم و در ابتدا سعی کردم به بررسی وضعیت موجود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به سابقه پنجاه ساله این مرکز بپردازم.
 
وی افزود: با توجه به نیازهای فرهنگی روز و ترسیم شرایط مطلوب برای برداشتن گام‌های مختلف در کانون باید ابتدا مطالعاتی در این زمینه داشته باشم تا به یک جمع بندی برسم تا بتوانیم بر اساس آن سیاست‌های روشن‌تری را در کانون دنبال کنیم.
 
"حاجیان زاده" تصریح کرد: چند موضوع در کانون قابل مطرح شدن است نخست سطح پوشش و نگاه کمی به فعالیت‌های کانون بوده به طوری که از نظر آمار می‌توانیم بگوییم کانون 890 مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و کتابخانه‌های پستی درسراسر کشور دارد.
 
مدیر عامل کانون اظهار داشت: قصد داریم فعالیت‌های کانون گستردگی بیشتری داشته باشد و حتی دوازده میلیون دانش آموزی که در مدارس مشغول به تحصیل هستند بتوانند از فعالیت‌های این مراکز استفاده کنند.
 
وی افزود: با توجه به کمبود امکانات و مشکلات مالی قطعا فعالیت‌های کانون پاسخگو دوازده میلیون نفر نخواهد بود به همین منظور قصد داریم فعالیت‌های مراکز کانون را برای خانواده‌ها و مدارس از طریق اطلاع رسانی که صورت می‌گیرد مطرح کنیم تا آنها متناسب با علاقه‌شان انتخاب کنند.
 
حاجیان زاده تصریح کرد: معتقد هستیم فعالیت‌های کانون مکمل فعالیت‌های رسمی کشور است و در کنار آموزش رسمی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.
 
مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: علاوه بر پوشش گستردگی فعالیت‌های کانون در سراسر کشور ویژگی دیگر آن تنوع فعالیت‌های مراکز مختلف کانون است.
 
وی افزود: کانون در عرصه‌های مختلف فرهنگی، ادبی همچون نشر کتاب، رمان، قصه، شعر، فیلم، سینما و تئاتر فعالیت‌های مختلفی دارند به طوری که حدود 42 فعالیت برای آن تعریف شده است.
 
حاجیان زاده تصریح کرد: آنچه مقام معظم رهبری از کانون مطالبه کرده این است که کانون باید با یک هسته فکری نیازهای فرهنگی کشور را در حوزه کودکان و نوجوانان  رصد کند و برای پاسخگویی به این نیازها یک طرح جامع داشته باشد.
 
وی ادامه داد: در ابتدای شروع فعالیتم هسته فکری تشکیل دادیم تا بر اساس آن پژوهش‌ها و مطالعات مورد نیاز صورت گیرد و فعالیت‌های کانون مطابق آن ترسیم شوند.
 
مدیر عامل کانون تأکید کرد: قصد داریم در برنامه‌ریزی جامع بین تمامی برنامه‌های مختلف توازن ایجاد کنیم. در چند سال اخیر شاید به دلیل مشکلات مالی کمتر به فعالیت‌های مراکز سینما و تئاتر کانون توجه می‌شد اما از این پس این فعالیت‌ها را گسترده خواهیم کرد.
 
وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان متولی تولیدات فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان بوده و به دلیل جایگاه حاکمیتی که برای کانون قائل هستیم تمامی بخش‌های غیر دولتی که علاقه‌مند هستند در حوزه کودکان و نوجوانان کار کنند می‌توانند در این حوزه فعالیت و ما نیز از آنها حمایت خواهیم کرد.
 
حاجیان زاده تصریح کرد: کانون قصد ندارد فعالیت‌های فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان را انحصاری کند.
 
مدیرعامل کانون بیان کرد: فعالیت‌های کانون براساس نگاه علمی و کار کارشناسی ادامه پیدا خواهد کرد و برنامه‌هایی که اجرای آن ضرورتی ندارد تعدیل خواهد شد.
 
وی ادامه داد: کانون زبان ایران نیز از مجموعه‌های وابسته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سابقه 90 سال فعالیت بوده قصد داریم این فعالیت‌ها را ارتقاء دهیم.
 
حاجیان زاده اظهار داشت: در کلاس‌های آموزشی کانون زبان ایران قصد داریم آموزش‌هایی که به کودکان و نوجوانان داده می‌شود مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد و سبک این زندگی را ترویج دهیم.
 
مدیر عامل کانون تصریح کرد: هم اکنون 7 زبان دنیا در کانون زبان ایران آموزش داده می‌شود سعی داریم زبان فارسی نیز برای کسانی که علاقه مند به یادگیری این زبان هستند آموزش دهیم.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.