به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از جوئیش نیوز ؛ ایران خودرو که در سال 1962 تاسیس شده است بزرگترین شرکت خودروسازی در ایران و خاورمیانه است. یکی از خطوط تولید خودروی این شرکت مجهز به بیش از چهارصد ربات است.
میزان تولید خودروی این شرکت به علت تحریم های بین المللی به شدت کاهش یافته بود با این حال تولید هزاران خودرو در ایران در این دوره نشان داد که تولید خودرو در ایران هیچگاه متوقف نشده است.
اکنون تولید کنندگان خودرو در ایران، مشتریان و نیز دلالان خودرو در این کشور امیدوار به بهبود تجارت و فرصت های بیشتر در این زمینه پس از لغو تحریم ها هستند.
این تنها خودروسازان ایرانی نیستند که چشم انتظار چشم اندازهای بهتر هستند چرا که در خیابان های ایران اکنون بیلبوردهای شرکت های خارجی از ولوو گرفته تا سوبارو مشاهده می شود.
علی دینی اقتصاد دان ایرانی می گوید در ایران بازاری عظیم با جمعیت 75 میلیون نفر وجود دارد. اگر بازار کشورهای همسایه را نیز به حساب آوریم یک بازار چهارصد میلیون نفری را پیش روی خود خواهیم داشت. در کشورهای توسعه یافته در ازای هر دو نفر یک خودرو وجود دارد با این حال این رقم در ایران یک به پنج است. بنابراین به سادگی می توان حدس زد که در آینده زمانی که ایران طی بیست سال آینده به سوی هدف هر دو نفر یک خودرو حرکت کند چه میزان خودرو نیاز خواهد بود.
شبکه جوئیش نیوز افزود خودروهای وارداتی درایران بسیار گران هستند و برخی مواقع سه برابر قیمت واقعیشان قیمت گذاری می شوند. با این حال تعرفه گمرکی 90 درصدی نیز مانع از روی آوردن ایرانیها به خودروهای خارجی نشده است. ایرانیها در سال 2013 میلادی تقریبا چهار میلیارد دلار برای خرید خودروهای وارداتی هزینه کرده اند.
دلالان از تحولات جدید استقبال کرده اند و مردم نیز براین باورند که سرمایه گذاری خارجی می تواند برای دو طرف سود دارد چرا که سرمایه گذاران دانش و فناوری خودرو را وارد کشور می کنند و منابع مالی این کشور را بهبود می دهند و مصرف کنندگان نیز از محصولاتی متنوع تر با کیفیت مطلوب بهره مند خواهند بود.
انتهای پیام /