شهردار دماوند گفت: تامین گوشت سالم نقش مهمی در بهداشت عمومی و فردی جامعه دارد و کارکنان کشتارگاه ها و قصابان به عنوان شاغلان در این حرفه خدماتی نقش مهمی در این مقوله دارند.

ˈعباس صفریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه های بهداشت مواد غذایی، به منظور تامین سلامت گوشت قرمز و ساماندهی کشتارگاه فعلی دماوند برگزاری این گونه نشست ها به منظور هماهنگی بیشتر حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: صنف قصابی علاوه بر اینکه به عنوان یک حرفه و شغل محسوب می شود، به عنوان یک کار خدماتی در منطقه مورد توجه است، زیرا نقش قصابان و سلاخان در تامین سلامت گوشت، بهداشت و سلامت مواد غذایی، رفع مشکلات فعلی فرآیند تهیه و توزیع گوشت قرمز و... بسیار موثر است.

این مقام مسوول با بیان اینکه نظارت بر عملکرد کشتارگاه در کنار خدمات ارائه شده توسط قصابان مورد توجه می باشد، خاطرنشان کرد: شهر دماوند هم اینک فقط یک کشتارگاه دارد که با توجه به افزایش جمعیت نیازمند توسعه است که در این راستا از قصابان و سلاخان می خواهیم با نظارت بیشتر و توجه به موارد بهداشتی از این مکان به نحو مطلوب استفاده و از حضور افراد غیر و متفرقه خودداری کنند.

صفری ادامه داد: داشتن کارت شناسایی برای افرادی که در کشتارگاه حاضر می شوند ضروری است و در صورت هرگونه مشکل می توانند با مسوول کشتارگاه مطرح تا نسبت به رفع آن اقدام شود./ش


برچسب ها: گوشت ، بهداشت ، جامعه ، کشتارگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.