یک گروه کاری دوحزبی به رهبری دیپلمات‌های باسابقه آمریکایی همچون دنیس راس و اریک ادلمن از دولت اوباما خواستند از حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران در ماه جولای (تابستان آینده) در صورت عدم حصول توافقنامه جامع هسته‌ای با تهران تا آن زمان، حمایت کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،گزارش این گروه کاری روز دوشنبه از سوی موسسه امور امنیت ملی یهود Jewish Institute for National Security Affairs’ (JINSA) منتشر شده است.

در این گزارش اعلام شده که در صورت عدم تحقق توافق جامع هسته‌ای با ایران در پایان توافق 6 ماهه ژنو، دولت آمریکا باید فورا تحریم‌های اقتصادی جدید و شدیدتر علیه ایران اعمال کند.

آمریکا از حمله احتمالی اسرائیل به ایران حمایت کند+ دانلود

این گزارش همچنین تاکید کرده که در آن زمان، دولت آمریکا نباید با هرگونه اقدام اسرائیل همچون حمله نظامی به ایران مخالفت کند و حتی باید از چنین حمله‌ای، حمایت هم بکند.

دنیس راس و اریک ادلمن بر لزوم گسترش اظهارات جنگ‌طلبانه دولتمردان آمریکایی در دوره اجرای توافقنامه ژنو تاکید کرده‌اند و توقف هرگونه مذاکره دوجانبه محرمانه آمریکا-ایران را خواستار شده‌اند.

آمریکا از حمله احتمالی اسرائیل به ایران حمایت کند+ دانلود

همچنین در میزگردی که روز دوشنبه از سوی موسسه یهودی امور امنیت ملی برگزار شد، یکی از مشاوران ارشد سابق اوباما در امور خاورمیانه با دفاع از توافقنامه ژنو ادعا کرد که با اجرای این توافقنامه، برنامه هسته‌ای ایران محدود شده و بازرسی‌های بی سابقه‌ای از تجهیزات هسته‌ای ایران، ممکن شده است.

برای دریافت این گزارش به زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.