فیدل کاسترو ،رهبر سابق کوبا، در هاوانا با بان کی مون ،دبیرکل سازمان ملل متحد، دیدار و با او درباره موضوعات بین المللی گفتگو کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  خبرگزاری شین هوا ، منابع سازمان ملل متحد اعلام کردند فیدل کاسترو رهبر سابق کوبا روز سه شنبه در هاوانا با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و با او درباره موضوعات بین المللی گفتگو کرد .

"مارتین نسیرکی "سخنگوی سازمان ملل متحد در بیانیه ای رسمی اعلام کرد کاسترو و بان کی مون حدود 55 دقیقه با یکدیگر درباره موضوعاتی از قبیل درگیری‌ها در سوریه ، جمهوری آفریقای مرکزی، سودان جنوبی و جمهوری دموکراتیک کنگو بحث و تبادل نظر کردند.

آنها همچنین درباره امنیت غذایی، منع گسترش تسلیحات هسته ای، اهداف توسعه هزاره، توسعه پایدار و تغییرات آب و هوایی با یکدیگر گفتگو کردند.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین با رائول کاسترو رهبر کوبا دیدار کرد.

بان کی مون به منظور شرکت در اجلاس جامعه آمریکای لاتین و کشورهای حوره کارائیب در کوبا به سر می برد.

بان کی مون روز سه‌شنبه همچنین از مدرسه دانشکده پزشکی آمریکای لاتین در هاوانا بازدید کرد و این دانشکده را بسیار پیشرفته توصیف کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت دانشجویان بین المللی این دانشکده باید از فرصتی که برای مطالعه در این دانشکده به دست می آورند بسیار خوشحال باشند.

بان کی مون همچنین گفت شخصا شاهد فعالیت پزشکان کوبایی در کشورهایی بوده است که تحت تأثیر فجایع طبیعی قرار گرفته بودند . او افزود کوبا همواره نخستین کشوری بوده است که در کشورهای دچار فاجعه حاضر شده و آخرین کشوری بوده است که از این کشورها خارج شده است.

او همچنین اذعان کرد نهادهای پزشکی کوبایی در هائیتی و کشورهای آفریقایی همواره فعالیت کرده اند.

کوبا در بخش بهداشتی به دستاوردهای مهم دست یافته است تا جایی که نرخ مرگ و میر کودکان در این کشور پایین، امید به زندگی و پوشش درمانی در آن بسیار بالاست. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار