رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر قم خواستار استفاده از تجربیات کلانشهرهای کشور در حوزه خدمات شهری در مجموعه مدیریت شهری قم شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، عباس ذاکریان در چهل و سومین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون خدمات شهری، معاون هماهنگی مناطق و امور شهری شهرداری قم و مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از شهر اصفهان اظهار داشت: این بازدید در سه موضوع فضای سبز، مدیریت پسماند و ساماندهی میادین انجام شد.

وی با بیان اینکه بیش از 10 سال است که شهر اصفهان معضلی به اسم وانت‌بارهای فروش میوه ندارد، خاطرنشان کرد: این معضل را به طور کلی از شهر اصفهان حذف کرده و بازارچه‌هایی را در مناطق مختلف شهر با عنوان «بازارهای روز کوثر» زیر نظر سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری راه‌اندازی کرده‌اند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر قم با بیان اینکه در این بازارچه‌ها هم اقلام خوراکی و هم میوه و تره‌بار به فروش می‌رسد ابراز داشت: قیمت‌های فروش این بازارچه‌ها بعضا 40 الی 50 درصد زیر قیمتی بود که روی اجناس خورده بود.

این مسئول با اشاره استقبال بسیار خوب مردم از این بازارچه‌ها یادآور شد: انواع و اقسام برند‌های مختلف با کیفیت‌های بسیار خوب و بالا در این بازارچه‌ها توزیع می‌شد.

ذاکریان عنوان کرد: برنامه‌های مدیریت شهری اصفهان این است که در هر منطقه سه بازارچه عرضه مستقیم را بتوانند ایجاد کنند.

ذاکریان با بیان اینکه جمع‌آوری زباله در اصفهان یک شب در میان انجام می‌شود، متذکر شد: تمام زباله‌‌های جمع‌آوری شده به صورت کاملا مکانیزه تفکیک می‌شود و زباله خشک جدا و زباله عالی به کمپوست تبدیل می‌شود.

وی در پایان پیشنهاد کرد به منظور استفاده از تجربیات خوب کلانشهرهایی مثل شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد در حوزه خدمات شهری و مسائل مرتبط سلسله نشست‌هایی با مدیران مدیریت شهری برگزار از تجربیات خوب آنها در شهر قم استفاده شود./ش

برچسب ها: قم ، کلان ، شهر ، تجربه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.