بار ديگر سد كارون 3 حادثه‌ساز شد. پس از حادثه سقوط ميني‌بوس و كشته شدن 12 نفر در درياچه سد كارون كه در مرداد ماه امسال رخ داد، اين‌بار نوبت وانت نيسان «ايوب استاك» بود تا داخل درياچه بيفتد و راننده‌اش را با خود به اعماق آب ببرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،شنبه شب حوالي ساعت 19 و 40 دقيقه شب حاضران در گدار امامزاده شهپير در بخش دهدز، وانت نيساني را ديدند كه راننده‌اش به دليل سنگيني بار نتوانست خودروي خود را بر ساحل شني كنترل كند و وقت قرار گرفتن بر بارج، به درون درياچه سقوط كرد.

جسم بي‌جان اين راننده 47 ساله را كه ساعت پنج صبح ديروز، غواصان شركت آب- نيرو از درياچه خارج كردند، چند ساعت بعد به خاك سپردند. به گفته شاهدان عيني در مراسم خاكسپاري قرباني اين حادثه، مسوولان استاني و شهرستان از جمله امام جمعه، فرماندار و بخشدار حضور داشتند. به گفته دكتر «سيداسدالله موسوي»رييس مركز اورژانس و فوريت‌هاي پزشكي خوزستان اين حادثه راس ساعت 19 و 40 دقيقه به اورژانس اطلاع داده شد و ماموران اورژانس در كمتر از 8 دقيقه خود را به محل رساندند. او به اعتماد گفت: «وقتي امدادگران رسيدند خودرو به‌طور كامل در درياچه ناپديد شده بود و با توجه به محدوديت امكانات، كاري از دست امدادگران اورژانس و هلال احمر برنمي آمد. »

يكي از ساكنان روستاي برآفتاب كه ايوب استاك (حسيني) در آن زندگي مي‌كند، در گفت‌وگو با اعتماد گفت: «اهالي روستا بعد از آنكه از نجات يافتن اين فرد نااميد شدند در محل حادثه تجمع كردند و اجازه خارج كردن جسد را از آب ندادند چون انتظار داشتند مسوولان حضور پيدا كنند و در اين باره پاسخي به مردم بدهند.»

شب حادثه ايوب استاك مي‌خواست به خانه‌اش در روستاي برآفتاب بازگردد. يكي از نزديكان او به اعتماد گفت: «ايوب 7 دختر و يك پسر داشت. ظاهرا شب حادثه پسرش هم همراه او بوده است اما او وقتي متوجه شده كه نمي‌تواند وانت را كنترل كند، پسر نوجوانش را از ماشين بيرون انداخته است اما خودش موفق نشده تا از ماشين بيرون بپرد و با وانت غرق شده است.»اوايل مردادماه امسال هم در حادثه‌يي مشابه يك دستگاه ميني‌بوس مسافربري كه در همين محل براي عبور از درياچه بر روي لنج قرار داشت، به درياچه سد كارون 3 سقوط كرد كه در آن حادثه 12 نفر جان باختند.

در پي اين حادثه كميسيون عمران مجلس گزارشي تهيه كرد و در آذرماه امسال در مجلس قرائت شد. ساكنان روستاهاي بخش دهدز در ايذه تا پيش از احداث سد كارون 3 به راحتي از مسير خشكي و با گذشتن از روي پل رودخانه در اين منطقه تردد مي‌كردند اما پس از احداث سد مسيرهاي تردد آنها با آب پوشيده شد و تنها راه ارتباطي آنها با ساير مناطق از طريق درياچه و با استفاده از بارج صورت مي‌گيرد. در گزارش قرائت شده مواردي براي ايمن كردن تردد اهالي اين روستاها آمده بود كه در صورت اجرايي شدن مانع از غرق شدن مسافران بارج مي‌شد.

دكتر «سيداسدالله موسوي» رييس مركز اورژانس و فوريت‌هاي پزشكي خوزستان به اعتماد گفت: «اطراف ساحل در محلي كه بارج خودروها و مسافران را سوار مي‌كند بايد با گاردريل محصور شود چون هر لحظه امكان دارد راننده ناشي نتواند خودروي خود را كنترل كند. گذشته از آن سراشيبي در آن منطقه تند است و هر وسيله‌يي احتمال دارد در آب بيفتد. همچنين بايد امكانات غريق نجات، غواص، جرثقيل و... در ساحل مستقر باشد.» او ادامه داد: «اطراف خود بارج هم بايد محصور شود تا در درياچه خودرويي حين انتقال به آب نيفتد. اورژانس و هلال احمر همواره آمادگي خود را براي استقرار نيرو اعلام كرده‌اند اما بدون تامين اعتبارات وعده داده شده نمي‌توان كاري كرد.»

او افزود: «حتي دو دستگاه كانكس خريداري شده است اما چون بدون قايق امداد و آمبولانس‌هاي رودخانه‌يي نمي‌توان امدادرساني كرد هنوز اين كانكس‌ها در ساحل مستقر نشده است.»
برچسب ها: سد کارون ، 3 قربانی ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Singapore
ali
۱۳:۵۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
سلام باید این موضوعات سری پیگیری بشه .