نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سفر اردوغان به جمهوری اسلامی ایران آغاز یک ریکاوری جدید برای این کشور است تا از حالت انزوا و واخوردگی در بحث سوریه خارج شود.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: سفر اردوغان در این مقطع تاریخی از جنبه‌های سیاسی و اقتصادی مهم به نظر می‌‌رسد چرا که دولت ترکیه در مناقشه همسایه خود سوریه دچار واخوردگی شده که از این بابت نیاز به یک ریکاوری جدید دارد.

وی گفت: سفر اردوغان در کشورمان کمک می‌کند تا کشور ترکیه به حالت اولیه خود بازگردد و دست از برخی شیطنت‌ها و حرکت‌های غلط دست بردارد.

این نماینده مجلس افزود: از جنبه اقتصادی نیز این سفر می‌توان موثر و مفید باشد چرا که سطح تبادل اقتصادی دو کشور افزایش یافته که ترکیه امروز شریک بزرگ اقتصادی ایران است می‌تواند در درجه اهمیت و تلاش دو چندان قرار گیرد.

حقیقت‌پور افزود: حضور اردوغان را زمینه‌ساز توسعه روابط قوی اقتصادی و حل مشکلات منطقه‌ای به ویژه رفع مناقشات کشور عراق،‌ سوریه، مصر و دیگر مناطق باشد که ایران و ترکیه می‌توانند در این زمینه نقش کارآمدی خود را ایفا کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: تقویت ارتباط دو کشور ایران و ترکیه نه تنها مانع دست‌اندازهای غربی‌ها و استکبار می‌شود بلکه زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا روابط بین دو کشور اسلامی تقویت یافته و استقرار یابد/ش.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، سفر ، اردوغان ، به ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.